به گزارش فارس، «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا در جریان سفر به کاتالونیا بار دیگر بر تعلق داشتن این منطقه به اسپانیا تاکید کرد.

بنابر گزارش نشریه آلمانی «اشپیگل»، راخوی با شرکت در برنامه‌ای انتخاباتی در بارسلون گفت که از نامزدهای حزب مردم در انتخابات آتی که 21 دسامبر (30 آذر) برگزار می‌شود، حمایت می‌کند و گفت: «کاتالونیا، اسپانیاست و اسپانیا هم کاتالونیاست.»

نخست‌وزیر اسپانیا همچنین از اکثریت خاموش خواست تا در انتخابات شرکت کنند و با رای منفی به جدایی کاتالونیا از اسپانیا زمینه را برای بازگشت شرایط به حالت عادی فراهم کنند.

راخوی که نخستین بار پس از تنش‌های اخیر به کاتالونیا رفته بود، افزود: «ما باید کاتالونیای حساس، کارآمد و پویا را که برای پیشرفت اروپا و اسپانیا موثر بوده است را باز گردانیم.» وی در همین راستا از بخش‌های فعال در زمینه کارآفرینی هم خواست که این منطقه را ترک نکنند.

«کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا بدون اعتنا به هشدارهای شدید مادرید، اول اکتبر (9 مهر ماه) همه‌پرسی جدایی از اسپانیا را برگزار کردند؛ اقدامی که تبعات سنگینی برای سیاستمداران این منطقه داشت و دولت مرکزی را در شرایطی قرار داد که با استفاده از اجرایی کردن بند 155 قانون اساسی، خودمختاری این منطقه را لغو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.