به گزارش ایسنا، سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: زمین لرزه شب گذشته به عنوان یک مخاطره طبیعی در ساعت ۲۱:۴۸:۱۶ با شدت ۷.۳ ریشتر در ۱۱ کیلومتری زمین اتفاق افتاده که جزو زلزله‌های بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: این زمین لرزه سه پیش لرزه داشت که بزرگترین آن به شدت ۴.۵ ریشتر بود و باعث پیش آگاهی مردم و کاهش تلفات شد. همچنین ۱۰۵ مورد پس لرزه داشتیم که بزرگترین آن ۴.۷ ریشتر بود.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران تاکید کرد: این زلزله بین ازگله و سر پل ذهاب اتفاق افتاد و کانون آن داخل ایران بود.

سعیدی در مورد آخرین اطلاعات و آمار مربوط به مصدومان گفت: تعداد کل مصدومین ۶۶۵۰ نفر بوده که احتمالا تا کنون ۵۰ نفر افزایش پیدا کرده و به ۶۷۰۰ نفر رسیده است. از این تعداد همه آنها بستری نیستند بلکه ۹۹۵ نفر بستری، ۹۳۴ نفر مرخص شده و ۴۲۵۳ نفر درمان سرپایی داشتند. همچنین ۶۰۶ نفر به بیمارستان اعزام شدند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران گفت: متاسفانه تا این لحظه ۴۰۷ نفر از هموطنان  جان خود را در حادثه زلزله از دست دادند.

وی افزود: ۱۵۰ نفر از مصدومین شهر دالاهو و سر پل ذهاب به کرمانشاه اعزام شدند. ۷۳ نفر از مصدومان توسط یک فروند هواپیما به تهران فرستاده شدند و برخی مصدومان به استان‌های همجوار اعزام و تحت درمان قرار گرفتند. امیدواریم تعداد مجروحان و جان باختگان بیش از این نباشد. متاسفانه عمق فاجعه زیاد بود و احتمال دارد تغییرات جزئی در آمار مصدومان و جان باختگان داشته باشیم.

سعیدی در مورد زمان پایان عملیات امداد و نجات گفت: عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد. پایان عملیات را زمانی اعلام می‌کنیم که مسئولین مربوطه حاضر در استان به ما اعلام کنند. تا این لحظه هیچ گزارشی در مورد پایان عملیات از سوی مسئولان حاضر در منطقه دریافت نکردیم.

وی تاکید کرد: تعداد روستاهای درگیر با زمین لرزه خیلی زیاد است و به همین دلیل ممکن است عملیات امدادرسانی همچنان ادامه داشته باشد، البته از آنجا که همه نیروها اعم از سپاه، بسیج و ارتش و سایر دستگاه‌ها بسیج شده‌اند انتظار می‌رود عملیات امداد رسانی در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران تاکید کرد: تا این لحظه نمی‌توانیم زمانی را برای پایان عملیات اعلام کنیم.

سعیدی اظهار کرد: با دستور وزیر کشور و توصیه رئیس جمهور ، شورای عالی مدیریت بحران از شب گذشته تشکیل شده و کار این شورا با ریاست وزیر کشور تا امروز ادامه داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.