مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به نشست امروز- دوشنبه- کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با حضور برخی اعضای هیات رئیسه مجلس از جمله مسعود پزشکیان، موضوع بودجه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ بررسی شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش نمایندگان این بود که براساس شرایط اقتصادی حاکم بر کشور بودجه قوه مقننه افزایش پیدا نکند یا افزایش حداقلی داشته باشد به همین جهت پیشنهاد افزایش ۵درصدی برای بودجه مجلس به دولت ارائه شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: این نشست و ارائه پیشنهاد به روال همیشه انجام شد، بنابراین اتفاق غیرمعقولی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس با اشاره به دستور دوم جلسه کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد: حوزه توزیع اعتبارات آبرسانی روستایی و توسعه شبکه‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت، به این جهت گزارشی از سازمان آب و فاضلاب ارائه شد اما نمایندگان از گزارش ارائه شده رضایت نداشتند و مقرر شد تا گزارش تکمیل و هفته آینده مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

لاهوتی همچنین توضیح داد: سوال نمایندگان درخصوص نحوه توزیع اعتبار ۳۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ارزی بود اما مشخص شده است که اعتبارات از تملک دارایی ها تامین می شود به همین جهت اگر گزارش آینده، نظر نمایندگان را تامین نکند همکاران به دنبال استفاده از ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی خواهند بود.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی اگر گزارش انتقادی کمیسیون از روند کاری سازمان آب و فاضلاب در صحن علنی مجلس به تصویب برسد، برای بررسی به دادگاه ارجاع داده می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.