به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن باباییان ظهر امروز در دهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی که در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شعر اگر در قالب حماسه باشد، همانند زنده‌کردن غیرت در وجود است.

وی با بیان اینکه شعر در قالب غنا و نثر هنر واقعی است، گفت: اگر شعر در قالب حماسه قرار بگیرد به جامعه جان می‌دهد و جامعه را زنده می‌کند.

امام جمعه شهرستان قروه با انتقاد از اینکه امروزه برای رفع افسردگی جوانان، «کنسرت موسیقی» برای آنان تجویز می‌شود، تصریح کرد: نیاز وقتی فراموش شود پای خواسته به میان می‌آید که خواسته ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند.

وی با اشاره به نیازشناسی زندگی امام حسین(ع) بیان کرد: باید شاعران برای رفع نیاز و افسردگی، نیازشناس باشند و نیاز وجود را بشناسند.

باباییان با تاکید بر اینکه "نماز" نیاز امروز جامعه استافزود: در شعر و کنگره شعر عاشورایی طی چند سال اخیر، به نماز که نیاز جامعه و اثربخش در جامعه بوده، توجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه نماز می‌تواند جوانان را از افسردگی رهایی بخشد، اظهار کرد: باید روحانیون، مسئولین، شعرا و هنرمندان به مقوله نماز بپردازند و توجه کنند که نماز می‌تواند نیاز جامعه را رفع کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.