به گزارش مهر، فرهاد تجری شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت زلزله استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت:   امروز هرکجا می رفتیم صحبت از آب و نان بود، اگر نانوایی ها در سطح شهر فعال شود بسیاری از بار روانی مردم کاسته می‌شود، هم اکنون سرپل ذهاب مانند شهری جنگ زده درآمده است.

تجری بیان کرد: برق هنوز در قسمت محدودی از سرپل ذهاب برقرار شده، اگر اقدام جدی صورت نگیرد خسارات بسیار و غیرقابل جبران به بار می آورد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس خصوص چادر و اسکان آسیب دیدگان خصوصا روستائیان گفت: روستاها با خاک یکسان است خیلی ها هنوز چادر به دستشان نرسیده است و در فضای آزاد با سرمای شدید حضور دارند.

تجری تأمین آب و نان را از ضروریات دانست و گفت: احشام روستائیان در زیر آوار مانده، یقینا معضل ایجاد می‌کند و باعث عفونت و بوی تعفن در منطقه میشود و اقدام ویژه باید در این خصوص بعمل آید.

وی با تاکید بر اینکه باید به برنامه بلند مدت برای بازسازی توجه شود، افزود: شهرهای ما جنگ زده اند دولت به خاطر اینکه مردم ما که مرزداراند فضاهایی را به صورت مجانی در اختیار زلزله زده گان قرار دهد. این مردم یک بار در جنگ همه سرمایه خود را از دست دادند.

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس خواستار تسریع بازگشت خانواده های زلزله زدگانی که در عراق هستند و گفت: رانندگان زیادی آن سوی مرز هستند جزع و فزع می کنند که خانواده هایشان را ببینند و اصرار دارند که از پرویزخان عبور کنند. نسبت به این جمع محدود تمهیداتی اندیشیده شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.