به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه دلخراش زلزله غرب کشور، گفت: حادثه دلخراشی که در زلزله کرمانشاه رخ داد موجی از اندوه و نگرانی را در میان ایرانیان ایجاد کرده است و اعضای شورای شهر نیز خود را در کنار مردم کرمانشاه می‌بینند و در غم آنها شریک هستند و از هیچ کمکی فروگذار نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه نجات جان آسیب دیدگان در اولویت قرار دارد، گفت: با این حال باید در زمینه سایر امدادرسانی‌ها همچون تامین وسایل گرمایشی، بهداشتی و ... نیز اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در نخستین ساعات امدادرسانی محموله کمک‌های مدیریت شهری تهران به منطقه اعزام شد، گفت: دقت داشته باشید که زلزله خبر نمی‌کند و تهران نیز به عنوان پایتخت کشور دارای بافت فرسوده و جمعیت زیادی است که متاسفانه حتی باید در سازه ساختمان‌های جدید نیز تجدید نظر کنیم.

هاشمی با بیان اینکه وضعیت تهران در شرایط مناسبی قرار ندارد، گفت: باید تاب‌آوری تهران در مقابل این گونه حوادث بررسی شود و باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه هر ۱۰ سال یکبار زلزله بزرگی ایران را می‌لرزاند، ادامه داد: شهر تهران نیز منتظر یک زلزله درشت گونه است چرا که از آخرین زلزله بزرگ تهران سال‌ها می‌گذرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که مناطق ۹ الی ۱۷ دارای خطرپذیری زیادی هستند، گفت: با این حال مناطقی همچون ۷، ۸، ۲۰، ۱۹، ۱۸ و ... دارای خطر پذیری متوسط هستند اما لازم است که هر چه سریعتر جلسه‌ای با حضور معاونان شهردار و روسای سازمان‌های مسئول در خصوص وضعیت تاب‌آوری تهران برگزار کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.