به گزارش ایسنا، نادر پرور با بیان اینکه اکیپ های دامپزشکی در اولین ساعات به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند، اظهار کرد: این اکیپ‌ها با ایجاد پست‌های دامپزشکی نسبت به ضدعفونی و دفن بهداشتی لاشه دام‌های تلف شده و واکسیناسیون دام‌های موجود جهت پیشگیری از بروز بیماری های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک اقدام می‌کنند.

پرور افزود: اداره کل دامپزشکی تمام توان و امکانات خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله زده در حوزه حفاظت از سرمایه های دامی باقیمانده و پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک در این مناطق به کار خواهد گرفت.

وی بررسی تعداد تلفات دامی و دفن بهداشتی دام های تلف شده را از جمله اقدامات این اکیپ ها برشمرد  و افزود: برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و ابتلا به بیماری های مشترک، لاشه ها باید  در مکانی مناسب و به صورت بهداشتی مدفون شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه بر لزوم امدادرسانی فوری به مناطق زلزله زده در حوزه دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف تاکید کرد و افزود: پس از زلزله به جهت ایجاد شرایط ویژه و کاهش سطح بهداشت در مناطق متاثر از زلزله، احتمال وقوع بیماریهای دامی افزایش می یابد.

پرور همچنین با بیان اینکه ساختمان شبکه های دامپزشکی در شهرستان های ثلاث باباجانی، دالاهو و اسلام آبادغرب در جریان زلزله دچار خسارت و آسیب شده اند، گفت: به شبکه دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب آسیب های شدیدی وارد شده است.

وی ادامه داد: با وجود این مشکلات پرسنل دامپزشکی در این شهرستان ها کماکان به ارائه خدمات مشغول هستند و با توجه به احتمال شیوع بیماری های مشترک در این مناطق به انجام اقدامات لازم می پردازند.

پرور با اشاره به جمعیت بالای دامی در شهرستان های غربی استان و اهمیت فعالیت های فنی و نظارت های بهداشتی مجموعه دامپزشکی در این مناطق، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی مسئولان دست اندرکار در فرصت مقتضی ساختمانهای شبکه های دامپزشکی آسیب دیده بازسازی شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.