به گزارش تسنیم، علیرضا تخت‌شاهی با بیان اینکه جز شهرهای سنقر و کلیایی، کنگاور و صحنه تمام شهرستان‌های استان درگیر زلزله شده‌اند اظهار داشت: در مجموع بیش از ۸۰ درصد مشکل آب رفع شده است و مابقی نیز در ۴۸ ساعت آینده رفع می‌شود.

تخت‌شاهی گفت: آب سرپل‌ذهاب و قصرشیرین از سراب گرم، هرسین از سراب هرسین و کرند‌غرب از سراب کرند تأمین می‌شود و چون این منابع چشمه هستند در اثر فعل و انفعالات و رانش زمین دچار اختلال و گل‌‌آلود می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکل آب سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به خاطر تعبیه سیستم پیش تصفیه تا حدودی رفع شده است و آب وارد شبکه شده است عنوان کرد: بعد از هر پس‌لرزه آب دچار کدورت می‌شود اما با وجود این سیستم پیش تصفیه مشکلی برای تأمین آب شرب وجود ندارد و اقدامات کنترل کیفی و آزمایش و نمونه‌گیری انجام می‌شود.

تخت‌شاهی با بیان اینکه مشکل آب قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و 15 روستای مسیر قصرشیرین رفع شده است گفت: اکنون مشکل اصلی شکستگی شبکه‌های شهری است و با استقرار هفت اکیپ حوادث در سرپل‌ذهاب این شکستگی‌ها شناسایی و در صورت آواربرداری رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تلاش برای ورود آب به شبکه 47 تانکر سیار در شهرستان‌ها آب شرب را بین مردم توزیع می‌کنند افزود: بیش از یک میلیون و 200 هزار بطری آب بین مردم توزریع شده است.

تخت‌شاهی با بیان اینکه سه دستگاه برای بسته‌بندی آب در مناطق زلزله‌زده تعبیه شده است عنوان کرد: آب گیلانغرب نیز چون از طریق سراب تأمین می‌شود بعد از هر پس‌لرزه دچار کدورت می‌شود اما بعد از نصب دستگاه پیش تصفیه تا اوایل فردا مشکل آن رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کدورت آب هرسین به پایین‌ترین حد خود رسیده است و تا اوایل فردا رفع می‌شود گفت: کدورت در آب گیلانغرب بیشتر است اما در حال کاهش است و با تانکرهای آبرسانی و آب بسته‌بندی مشکلی ایجاد نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.