به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا امروز سه‌ شنبه اعلام کرد که هرگونه اقدام اتحادیه اروپا در راستای اعمال تحریم‌ های جدید علیه برنامه دفاع موشک بالستیک ایران و فعالیت‌های ادعائی تهران در خاورمیانه «جالب و مفید» است.

در ادامه این گزارش آمده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور کنونی آمریکا که نسبت به «باراک اوباما» رئیس‌ جمهور پیشین این کشور موضع جنگ‌ افروزانه تری در برابر ایران اتخاذ کرده است، گفته بود که برنامه موشکی ایران باید سرکوب شود. وی همچنین خواستار تنبیه ایران به بهانه ایفای نقش این کشور در یمن و سوریه  شده است!

ترامپ همچنین چند هفته پیش با عدم تأئید پایبندی ایران به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ این کشور و کشورهای ۱+۵ بر این توافق نیز ضربه ای را وارد کرد. در همین راستا کنگره آمریکا نیز تا اواسط ماه دسامبر میلادی فرصت دارد تا درباره بازگرداندن تحریم های پیشین علیه تهران تصمیم خود را اتخاذ کند.

در گزارش رویترز در این خصوص آمده است که هفته گذشته نیز «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه احتمال وضع تحریم‌ های جدیدی را علیه ایران مطرح و به دنبال شلیک یک فروند موشک از یمن به سوی عربستان سعودی اعلام کرد که درباره برنامه موشکی ایران «بسیار نگران» است.

مقام آمریکائی مذکور در حالی از وضع تحریم‌ های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران استقبال کرده است که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیراً ضمن رد درخواست واشنگتن برای افزایش فشارها علیه ایران، گفته است: این اتحادیه هیچ برنامه‌ ای برای بررسی تحریم‌ های جدید علیه تهران ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.