به گزارش ایسنا، فرهاد تجری در گفت و گویی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده در حوزه انتخابیه، گفت: علیرغم زحماتی که بعد از وقوع زلزله کشیده شد هنوز بسیاری از روستاهای سرپل ذهاب امکانات اولیه یعنی آب، غذا، دارو و چادر را ندارند.

به گفته وی، دهستان‌های پشت تنگ، ذهاب، سرقلعه، جگیران و بخشی از قلعه شاهین از شهرستان سرپل ذهاب هنوز به نفع احسن امدادرسانی نشده‌اند. روستاییان در تماس با بنده می‌گویند که حتی یک قطره آب برای خوردن ندارند و فقط منتظر اقلام امدادی هستند.

تجری افزود: در حوزه شهری نیز مدیریت متمرکزی حاکم نیست تا اقلام امدادی دست نیازمندان و زلزله‌زدگان برسد. لازم است ضمن تامین امنیت، مسئولان اجرایی اهتمام لازم را داشته باشند. اکنون قسمتی از پایین گیلانغرب یعنی روستاهای دهستان گورسفید که متحمل آسیب‌های زیادی شده‌اند از توزیع اقلام اولیه محروم هستند.

وی در عین حال گفت که روند کشف اجساد و امدادرسانی به مجروحان در روستاها و شهرها انجام و تعیین تکلیف شده اما هنوز آواربرداری کلی و مشکلات زیرساختی پابرجاست که باید هر چه سریعتر قطعی آب و برق رفع شود، با وجودی که مسئولان در حال اجرای خدمات هستند اما هنوز بعد از گذشت چند روز از وقوع زلزله این مشکلات پابرجاست.

تجری همچنین گفت: متاسفانه وضعیت بسیاری از روستاهای سرپل ذهاب مناسب نیست، آنها مدام در تماس با بنده خواستار اعزام اقلام امدادی و نیروهای کمکی هستند، چادر برای اسکان در روستاها وجود ندارد و آنها مجبورند شب را تا صبح در سرما و بدون سرپناه سر کنند. لازم است مسئولان امدادی به جای دادن وعده به داد مردم برسند و هر چه سریعتر اسکان موقت آنها میسر شود.

نماینده مردم گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین درباره غارت اقلام مورد نیاز، گفت: متاسفانه این اتفاق از سوی افرادی که مربوط به استان کرمانشاه نیستند انجام شده است. آنها از شهرها و استان‌های مجاور آمده و در مسیر کاروان‌های اعزامی آن هم خارج از شهر قرار می‌گیرند و اقدام به غارت اقلام امدادی می‌کنند.

تجری تاکید کرد: فرهنگ مردم کرمانشاه انجام چنین اقداماتی نیست. متاسفانه بنده امروز که در معیت رییس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده بازدید می‌کردم به عینه افراد و ماشین‌هایی را دیدم که متعلق به منطقه کرمانشاه نبودند، قطعا در این باره نیز در جلسه امشب شورای تامین تعیین تکلیف می‌شود، جای نگرانی وجود ندارد، مسئولان اجازه این غارت‌ها را نمی‌دهند و مقابله خواهد شد.

وی در پایان در مورد انتشار اخباری در خصوص کشته شدن تعدادی از اعضای خانواده‌اش در پی زلزله، گفت: این خبر در همان ساعات اولیه وقوع زلزله از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد که صحت ندارد. هیچ عضو درجه یکی از خانواده‌ام را در زلزله از دست ندادم البته تعدادی از وابستگان،‌ همشهریان و دوستان به دلیل زلزله جان خود را از دست دادند که با خانواده آنها ابراز همدردی می‌کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.