به گزارش ایرنا، &#۳۹;دیزی گودوین&#۳۹; در یادداشتی که روز سه‌شنبه در &#۳۹;رادیو تایمز&#۳۹; منتشر شد، عنوان کرد که در دوره نخست‌وزیری دیوید کامرون، از سوی یکی از مقامات دفتر وی به ‌منظور بررسی طرح پخش یک برنامه تلویزیونی دعوت می گردد. وی پس از ارائه توضیحاتی در رابطه با جزئیات این دیدار، از رفتار ناشایست و غیر اخلاقی فرد دعوت کننده خبر داد.

خانم گودوین بدون ذکر نام این مقام انگلیسی عنوان کرد که چنین رویدادهایی در سطوح سیاسی انگلیس غیرقابل‌انکار است.

این تحولات پس‌ازآن صورت می‌گیرد که چندی پیش منابع خبری انگلیس از فساد اخلاقی و روابط پنهانی نمایندگان مجلس با زنان جوان خبر داده بودند.

شماری از نمایندگان مجلس انگلیس که بسیاری از آن‌ها از اعضاء ارشد حزب محافظه‌کار و دولت به شمار می‌روند، به فساد اخلاقی متهم هستند.

مایکل فالون وزیر دفاع پیشین انگلیس اخیرا به دلیل رفتار ناشایست خود با یک زن خبرنگار در ۱۵ سال پیش، از مقام خود کناره‌گیری کرده است.

«ترزا می» نخست‌ وزیر انگلیس در نامه‌ای به رئیس مجلس عوام این کشور، ضمن ابراز نگرانی نسبت به گزارش‌های منتشرشده در رابطه با اتهامات اخلاقی نمایندگان مجلس، خواستار رسیدگی به وضع موجود شده است.

در این نامه به &#۳۹;جان برکو&#۳۹; که به سایر رهبران احزاب سیاسی این کشور نیز رونوشت شده، نسبت به از بین رفتن آبروی پارلمان انگلیس هشدار داد و افزود: از شما ممنون خواهم شد که با ظرفیت‌هایی که در اختیاردارید، کمک کنید تا اطمینان حاصل کنیم که اعتبار پارلمان به دلیل اتهامات ناشی از برخی اقدامات زننده آسیب نبیند.

وی گفت که دستورالعمل‌های انضباطی موجود &#۳۹;اهرم های&#۳۹; لازم را برای برخورد با نمایندگان خاطی ندارد و آنها را به لحاظ قانونی وادار به پیروی از آن نمی‌کند.

نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد: به باور من شرایط کنونی دیگر قابل ‌تحمل نیست و برای کارکنان جوانی که پس از پایان تحصیلاتشان، کار خود را آغاز کرده‌اند، مطلوب نیست.

«می» خاطرنشان ساخت: این مهم است که مردم به پارلمان اطمینان کنند و همکاری تمام احزاب در این رابطه لازم خواهد بود.

تاکنون اخبار جدیدی در رابطه با واکنش رسمی رئیس مجلس عوام انگلیس به این درخواست منتشرنشده، اما برخی منابع می‌گویند که وی فساد اخلاقی نمایندگان مجلس را مساله ای درون‌حزبی خوانده و پیگیری آن از طریق پارلمان را بی ارتباط توصیف کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.