به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا، از رفتار ناشایست دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در سفر ۱۲ روزه آسیایی‌اش به شدت انتقاد کرد و از این سفر به عنوان یک «شکست بزرگ» نام برد. شومر افزود تاکنون هیچ‌یک از رؤسای جمهور آمریکا در سفرهای خارجی‌شان تا این حد باعث شرمساری‌اش نشده بودند.

رهبر اقلیت دموکرات سنا افزود سیاست خارجی آمریکا در حال حاضر به طور وارونه عمل می کند. به طوری که این روزها مقامات دولت آمریکا دوستان و متحدان این کشور را مورد حمله قرار می دهد و با مقامات کشورهایی که بیش از دیگران آمریکا را به دردسر انداخته اند –چین و روسیه– برخوردی بسیار دوستانه دارند.

در ادامه گزارش آمده است ترامپ به سبب خودداری از گفتگو درباره مسائل حقوق بشری در دیدار با سران کشورهایی مانند چین و فیلیپین در سفر آسیایی اخیرش، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. محافل سیاسی آمریکا همچنین از رئیس جمهور این کشور به سبب رویکرد خصمانه اش در برابر کره شمالی انتقاد می کنند.

شومر افزود رفتارهای ترامپ باعث ناراحتی و تشویش دوستان و متحدان آمریکا و گستاخی دشمنان این کشور می شود. رهبر اقلیت دموکرات سنا همچنین با اشاره به برخورد دوستانه ترامپ با رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، افزود به نظر می رسد ترامپ به دیکتاتورها علاقه خاصی داشته باشد.

سناتور دموکرات از ایالت نیویورک همچنین ترامپ را به سبب کوتوله و چاق خواندن کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی انتقاد کرد. ترامپ دو روز پیش ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: چرا کیم جونگ اون باید با «پیر» نامیدن من، به من توهین کند! در حالی که من اصلا به او نگفته‌ام «کوتوله و چاق». من سخت تلاش می‌کنم تا دوستش باشم و شاید روزی این اتفاق رخ دهد!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.