به گزارش تسنیم، دربار سعودی با اصرار فراوان از عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر خواسته است با اعمال فشار بر دبیرکل مصری اتحادیه عرب، از وی بخواهد عضویت لبنان در اتحادیه عرب را به حال تعلیق در آورد. سیسی به این خواسته ریاض پاسخ رد داده و اعلام کرده است با چنین پیشنهادی از اساس مخالف است و آنرا به صلاح اتحادیه عرب نمی‌داند.

پیش از این با اصرار سعودی‌ها، ابتدا عضویت سوریه در اتحادیه عرب به حال تعلیق درآمد ولی در اقدام بعدی، کرسی سوریه در اتحادیه عرب عملاً در اختیار تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد سوریه» قرار گرفت و تروریست‌ها همردیف مقامات سایر کشورهای عرب، به تصمیم گیری و تصمیم سازی برای کلیت جهان عرب پرداختند. اتحادیه عرب عملاً در سال‌های اخیر به درجه‌ای از افلاس و درماندگی افتاده که ماهیت و نقش مورد انتظار خود را بطور کامل از دست داده و اساساً در حد و اندازه‌ای نیست که بتوان از این مجموعه توقع داشت درباره مقدرات دنیای عرب، نقشی برعهده گیرد و تاثیری برجا گذارد.

با نزدیکتر شدن روابط آل سعود با صهیونیست‌ها، روند تحولات دنیای عرب و به ویژه اتحادیه عرب در جهت منافع و اهداف رژیم اشغالگر صهیونیستی به پیش می‌رود اگرچه ظاهراً، درخواست‌ها توسط دربار سعودی به اتحادیه عرب تحمیل می‌شود، ولی این صهیونیست‌ها هستند که طراح اولیه محسوب می‌شوند و با وجود آنکه چنین درخواست‌هائی به نام سعودی‌ها تمام شده و می‌شود، همگی به کام صهیونیست‌ها و برای تحقق خواسته‌های رژیم تل آویو است.

فراموش نکنیم که اتحادیه عرب در کارنامه سیاه خود، حزب‌الله لبنان را تروریست و ایران را حامی تروریسم معرفی کرده است لکن تا به حال کمترین واکنش یا اقدام قابل ذکری را علیه داعش و سایر تروریست‌های وحشی از اتحادیه عرب شاهد نبوده‌ایم درحالی که در ۴ کشور عربی، وقیحانه‌ترین جنایات را انجام داده‌اند و عملاً فجایعی را به وجود آورده‌اند که جان، مال و نوامیس ملت‌های عرب را در معرض تهاجمات و تجاوزات وحشیانه قرار داده‌اند.

موضوع مهمتر اینکه سرنخ اصلی این شرارت‌ها به ریاض و برخی دیگر از پایتخت‌های عربی ختم می‌شود و اگرچه تمامی جنایات شبکه‌های تروریستی با پشتوانه خارجی به اجرا درآمده ولی ریشه اصلی آن را باید درون دربار فاسد سعودی جستجو کرد.

این خواسته عربستان از مصر و اتحادیه عرب، با توجه به اهداف و برنامه‌های مرتبط به وضعیت کنونی لبنان در پرتو اسارت سعد حریری و استعفای تحمیلی او از پست نخست وزیری لبنان معنی و مفهوم واقعی خود را پیدا می‌کند و دنباله سیاست‌های تجاوزکارانه اسرائیل در قبال سرزمین لبنان محسوب می‌شود. اگر اتحادیه عرب اندکی وجدان داشت و برای درک و پذیرش واقعیت‌های عینی و ملموس، قدری شهامت به خرج می‌داد، حزب‌الله لبنان را «فخر عرب» و مایه عزت و افتخار و اقتدار دنیای عرب معرفی می‌کرد.

تاریخ معاصر هرگز موردی مشابه پیامد دلاوری‌های حزب‌الله را در سایر کشورهای عربی به خاطر نداردکه جمع کوچکی از جوانان غیرتمند لبنانی توانسته باشند پوزه صهیونیست‌ها در خاک لبنان را به خاک بمالند و سرزمین لبنان را از لوث وجود اشغالگران صهیونیست پاکسازی کنند. لبنان یگانه کشور عربی در خط مقدم جبهه مبارزه نفس گیر علیه اشغالگران وحشی است که توانسته حتی بدون توافق و تفاهم رسمی به صورت یکطرفه، اشغالگران صهیونیست را وادار به عقب نشینی و فرار از سرزمین خود کند. این برای دنیای عرب و نهادهای رسمی آن از جمله اتحادیه عرب مایه شرمساری است که با ذلت پذیری و خیانتکاری به جائی رسیده که چنین درخواست‌هائی از آن مطرح می‌شود که بیائید لبنان را از اتحادیه عرب اخراج کنیم و عضویتش را به حال تعلیق درآوریم.

اگر صهیونیست‌ها هم در اتحادیه عرب عضویت می‌داشتند، قطعاً با ملاحظات بیشتری در این باره سخن می‌گفتند که مبادا پیشنهاد اخراج لبنان و تعلیق عضویت آن در اتحادیه عرب را نشانه‌ای از خشم و کینه انباشته اشغالگران صهیونیست نسبت به دلاورمردان غیرتمند لبنانی تلقی کنند و بگویند دشمن صهیونیستی می‌خواهد از حزب‌الله و مردم سلحشور لبنان انتقام بگیرد تا بلکه شکست و رسوائی در جنگ ۳۳ روزه را جبران کنند و بر آن سرپوش بگذارند.

درخواست دولت سعودی‌ را باید پاتک سنگین آل سعود علیه اتحادیه عرب تلقی کرد که برای جلوگیری از موضع احتمالی اتحادیه عرب درخصوص بازی‌های سیاسی آل سعود در لبنان، ربودن و اسارت نخست‌وزیر لبنان و دخالت‌های آشکار و نهان دربار سعودی در لبنان، پیشدستی کرده و قبل از مواجهه با هرگونه واکنش احتمالی اتحادیه عرب از آنها خواسته که لبنان را از اتحادیه عرب اخراج و عضویت آنرا به حال تعلیق درآورد و نشان دهد که دنیای عرب و نهاد‌هائی همچون اتحادیه عرب، جولانگاه صهیونیست‌ها شده‌اند.

این پدیده برای دنیای عرب و دنیای اسلام بسیار تلخ و ناگوار است که صهیونیست‌ها در تاروپود برخی رژیم‌های عربی و اسلامی «لانه گذاری» کرده‌اند و به جای آنها و برای آنها تصمیم سازی می‌کنند.

امروزه از اتحادیه عرب، جز یک ساختار پوشالی و میان تهی چیزی باقی نمانده که عضویت و یا لغو عضویت لبنان درون این اتحادیه کاغذی، تفاوتی داشته باشد. جای تاسف است که طی سال‌های اخیر، بدترین شرارت‌ها و فجایع ضدانسانی علیه ملت‌ها و دولت‌های عربی در حساس‌ترین مقاطع تاریخ معاصر توسط برخی رژیم‌های فاسد و مزدور منطقه صورت گرفته ولی همین دربارهای فاسد عربی سعی دارند با خوش خدمتی به صهیونیست‌ها، مفاخر دنیای عرب و دنیای اسلام را هدف تیرهای زهرآگین خود قرار دهند و آنها را تروریست و عامل ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی منطقه معرفی کنند. گوئی دنیای عرب و نهادهائی همچون اتحادیه عرب، چشم‌های خود را بسته‌اند و قتل عام، نسل کشی،‌ غارت ثروت‌ها و فروش و اسارت زنان و دختران عرب را به چشم خود نمی‌بینند ولی در عوض، پیشتازان جبهه جهاد و شهادت و مبارزین جان برکفی را که پوزه دشمنان اسلام و تروریست‌ها را به خاک مالیده اند، هدف گرفته‌اند تا همصدا با سایر حامیان تروریسم، تیرهای زهرآگین خود را به سمت و سوی مفاخر دنیای عرب سرازیر سازند، پدیده‌ای آن حتی دشمنان انسانیت هم با حیرت فراوان به آن می‌نگرند و مراتب خشنودی و خرسندی خود را نیز پنهان نمی‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.