به گزارش ایسنا، یکی از منابع درآمدی دولت که برای آن ردیف خاصی تعریف‌ شده، درآمدهای مالیاتی خودرو است که دولت از سه محل مالیات واردات، مالیات نقل‌وانتقال و مالیات شماره‌گذاری خودرو برای شش‌ ماهه نخست سال در مجموع درآمد ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومانی را مصوب کرده که تنها ۹۷۰ میلیارد تومان آن در این مدت محقق شده است.

مالیات واردات خودرو

در حالی‌که دولت از محل مالیات واردات خودرو در شش‌ماهه نخست سال درآمد یک هزار و ۶۴۰ میلیارد تومانی را مصوب کرده تنها ۱۳۰ میلیارد از این رقم محقق شده است.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که درآمد دولت از این محل در شش‌ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روند نزولی به خود گرفته است.

طی پنج‌ ماهه نخست سال ۱۳۹۶ درآمد دولت از محل مالیات واردات خودرو ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که بررسی‌ها گواه آن را دارد که با وجود آنکه مصوبه دولت برای شهریورماه از محل مالیات واردات خودرو ۲۷۰ میلیارد تومان بوده طی ششمین ماه سال تنها ۲۰ میلیارد تومان به حساب دولت واریز شده است.

مالیات شماره‌گذاری خودرو

دولت برای شش‌ماهه نخست سال از محل درآمد مالیات شماره‌گذاری خودرو درآمد ۵۶۰ میلیارد تومانی را مصوب کرده بود که این میزان درآمد در مدت‌ زمان اعلام‌ شده کاملاً محقق شده است.

درآمد ۵۶۰ میلیارد تومانی دولت از محل مالیات شماره‌گذاری خودرو در حالی محقق شده که نسبت به مدت‌ زمان مشابه سال گذشته درآمد دولت از این محل روند صعودی به خود گرفته است.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که طی پنج‌ ماهه نخست سال جاری درآمد دولت از محل مالیات شماره‌گذاری خودرو ۵۱۰ میلیارد تومان بوده که این درآمد ۴۰ میلیارد تومان بیش‌تر از میزان مصوب دولت بوده است.

دولت برای شهریورماه از محل مالیات شماره‌گذاری خودرو درآمد ۹۰ میلیارد تومانی را مصوب کرده است که درآمد دولت در این ماه ۵۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

مالیات نقل‌وانتقال خودرو

دولت همچنین از محل مالیات نقل‌وانتقال خودرو درآمد ۳۷۰ میلیارد تومانی را برای خود تصویب کرده که در شش‌ماهه نخست سال جاری تنها ۲۸۰ میلیارد تومان آن محقق شده و این میزان درآمد دقیقاً مشابه درآمد سال گذشته دولت از این محل بوده است.

دولت تنها برای شهریورماه درآمد ۶۰ میلیارد تومانی را از محل مالیات نقل‌وانتقال خودرو مصوب کرده که در این مدت ۵۰ میلیارد تومان محقق شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.