صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که بخش عمده روستاهای زلزله زده نهایتا تا پایان امروز برق‌دار می‌شوند، اظهار کرد: حدود ۲۰۰ نفر نیرو در غالب ۴۵ اکیپ با ماشین‌آلات سنگین و مجهز در این ۲۴۰ روستا برای برق‌رسانی بهتر حضور دارند.

وی با بیان این که از زمان بروز حادثه ۶۰ اکیپ عملیاتی از مناطق معین و ۴۰ اکیپ از کرمانشاه مشغول امداد رسانی برای رفع مشکلات شبکه برق مناطق زلزله اعزام شده‌اند، ادامه داد: ۲۴ ساعت پس از وقوع زلزله شبکه‌های شهر به طور کامل بازیابی شد که با توجه به عمق بالای زلزله این کار یک رکورد به حساب می‌آید.

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر، براساس پروتکل‌های تعریف شده در حال حاضر مشغول رفع اشکالات بارهای حساس مانند پمپ بنزین، مراکز اقتصادی، نظامی و بیمارستان‌ها هستیم. همچنین قرار شده تا تمام اردوگاه‌های نجات و مناطقی که برای استقرار مردم در نظر گرفته شده برق‌دار شوند.

صادقی در خصوص اهمیت روشنایی معابر، گفت: با توجه به این که خانه‌های مردم خراب شده و بیشتر در خیابان تردد و اسکان دارند روشنایی این مناطق نیز برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر شهر سرپل ذهاب به طور کامل روشن شده و تنها مناطق مسکونی که تخریب شده‌اند امکان برق‌دار کردنشان وجود ندارد.

مدیرکل دفتر نظارت در توزیع توانیر در خصوص منطقه ثلاث باباجانی و ازگله نیز اظهار کرد: منطقه ثلاث باباجانی به سرعت بازیابی شد و در حال حاضر در مرحله بازسازی شبکه قرار داریم. در منطقه ازگله نیز علی‌رغم این‌که میزان تخریب‌ها وسیع بود اما در حال حاضر شبکه برق در این منطقه نیز برقرار شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.