به گزارش مهر، سید مهدی میرشاه ولد در نشست خبری ستاد مدیریت سازمان بهزیستی کشور که در شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه نخستین اداره ای که در شهرستان سرپل ذهاب بعد از زلزله فعالیت خود را از سر گرفت اداره بهزیستی بود.

وی افزود: ساعات اولیه پس از وقوع زلزله ستاد بهزیستی کشور تشکیل شد و طی آن یک تیم ۶ نفره برای انجام کارهای لازم به استان کرمانشاه اعزام شدند.

میرشاه ولد بیان داشت: در این حادثه ۴ گروه آسیب پذیراز جمله کودکان، زنان، سالمندان و معلولین در اولویت بهزیستی قرار دارند که شناسایی این افراد در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول یکی از وظایف تخصصی سازمان بهزیستی در حوادث و بلایای طبیعی را آرامش دادن به مردم به لحاظ روحی و روانی که تحت فشار هستند دانست و گفت:  ۱۳ ماشین اورژانس اجتماعی در منطقه مستقر شدند که طی آن مشاوریت کار خود را شروع کردند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران در سازمان بهزیستی ادامه داد: با یک فراخوان از تمامی مراکز بهزیستی استانها درخواست کردیم که آذوقه، لباس گرم، چادر و دیگر مایحتاج رلزله زدگان را جمع آوری و برای حمایت بیشتر به استان کرمانشاه ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در حال حاضر اندکی از شدت نگرانی ها کم شده اما در برخی مناطق نیازمندی هایی از جمله چادر حل و فصل نشده است و تا کنون ۲۲ کامیون شامل پتو، چادر، لباس گرم و ... توسط ادارات بهزیستی از سراسر کشور به استان کرمانشاه منتقل و بین زلزله زدگان تقسیم شده و جمع آوری مشارکت مردمی همچنان ادامه دارد.

میرشاه ولد تصریح کرد: بدون شک افرادی در این حادثه دچار معلولیت و ضایعات نخاعی شده اند که باید آنها را تحت حمایت درمانی قرار دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.