به گزارش سپاه نیوز،سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان با تسلیت به بازماندگان حادثه زمین لرزه استان کرمانشاه و با اشاره به آخرین اقدامات امدادی و خدمت رسانی سپاه در مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه و به ویژه بهداری این نیرو از اولین ساعات وقوع زلزله در محل حادثه حضور یافته و عملیات امداد و خدمت رسانی به مردم را آغاز کردند.

وی با اشاره به کمک های درمانی گسترده نیروی زمینی برای حل مشکلات مصدومان زلزله غرب کشور افزود: تاکنون ۶ بیمارستان صحرایی در کرمانشاه، اسلام آباد ، جوانرود، ازگله و سرپل ذهاب برای کمک به زلزله زدگان مستقر شده اند و به طور منسجم در حال امداد رسانی به هموطنان عزیزمان هستند.

وی با اشاره به استقرار بیمارستان های تخصصی و سیار سپاه در منطقه یادآور شد: بزرگترین مرکز سی تی اسکن نیز در منطقه غرب کشور اخیرا از سوی سپاه دایر شده و هدف از آن خدمت رسانی تخصصی به هموطنان عزیزمان در منطقه را در دستور کار خود قرار داده است.

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه تاکنون صدها نفر در بیمارستان های سپاه در منطقه غرب کشور درمان شده اند و کار خدمت رسانی نیز با جدیت و مراقبت ادامه دارد، گفت: کادر درمانی نیروی زمینی سپاه نقش آفرینی در صحنه امدادرسانی به هموطنان عزیزمان را یک فریضه مقدس می دانند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی با اشاره به نقش محوری بیمارستان امام حسین(ع) در ارائه خدمات درمانی به مصدومین و مجروحین حادثه تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از هموطنان عزیزمان صرفا در این بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته اند.

سردار پورجمشیدیان اضافه کرد: با ابلاغ فرمانده نیروی زمینی سپاه، امید است خدمت رسانی به مصدومان زلزله غرب کشور با قوت و شتاب بیشتر ادامه یابد و با استقرار ستهای بیمارستانی نیز که با دستور وی صورت گرفته است، ان شاء الله روند امور درمانی مصدومان حادثه با شتاب بیشتری ادامه یابد.

سپاه سه‌چهارم جمعیت روستایی مناطق زلزله‌زده را اسکان موقت کرد

همچنین تسنیم نوشت:

سردار بهمن ریحانی در نشست ویژه بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد اظهار داشت: اسکان موقت مناطق روستایی زلزله‌زده به پایان می‌رسد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه در ابتدای این حادثه گردان‌های عاشورا و بیت‌المقدس به ۵ شهر درگیر زلزله فراخوان و به محل‌های حادثه اعزام شدند گفت: این گردانها دارای تجهیزات کامل شامل آمبولانس، لودر و ماشین‌آلات سبک و سنگین هستند و به مناطق نیازمند امداد اعزام شدند.

ریحانی با اشاره به اینکه اولین اقدام برای نجات زنده‌ها و مصدومین انجام و بعد برای آواربرداری و بیرون کشیدن اجساد اقدام شد عنوان کرد: از نظر پراکندگی و شدت تخریب‌ها عمق فاجعه در روستاها بسیار زیاد بوده است.

وی با ابراز اینکه "اولویت بعدی ما اسکان موقت زلزله‌زدگان بود" اضافه کرد: تاکنون سه‌چهارم جمعیت روستایی اسکان موقت شده‌اند و تا امروز همه خانوارهای روستایی اسکان داده خواهند شد.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم​(ص) استان کرمانشاه از توزیع روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم بین افراد آسیب‌دیده خبر داد و اظهار کرد: تاکنون برقراری امنیت برای مردم توسط یگان‌های امنیت سپاه انجام شده و هر بیست روستا به یگان‌های مشخصی سپرده شده است.

وی با اعلام اینکه "بزرگ‌ترین بیمارستان صحرایی کشور تاکنون را در منطقه سرپل‌ذهاب برپا کردیم" گفت‌: بیمارستان صحرایی اصفهان در این منطقه مستقر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.