به گزارش ایلنا، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص پیش‎بینی وقوع زلزله در کلان شهرهایی مانند تهران گفت: تمهیداتی را در نظر گرفته ایم که اگر زلزله در شهرهای بزرگی مانند تهران اتفاق بیفتد تخلیه گاز از سطح شهر در کوتاه ترین مدت و با بیشترین میزان امنیت انجام شود.

وی افزود: در شهرهای بزرگ، وصل مجدد گاز و تغذیه شبکه گازرسانی و نشت یابی کوچه به کوچه ماه ها به طول می‌انجامد.

این مقام مسئول به همکاری های مشترک میان شرکت ملی گاز ایران و شرکت گاز ژاپن اشاره کرد و گفت: ما از تجربیات و دانش ژاپنی‎ها در ایران برای مدیریت بحران استفاده کرده‌ایم چراکه تهران شهر بزرگی است و اگر زلزله ای در آن اتفاق بیفتد حوادث مخرب زیادی در پی خواهد داشت.

عراقی با بیان این‎که متاسفانه در ایران زمانی که بحران اتفاق می افتد مردم عصبانی و ناراحت و نگران هستند، تاکید کرد: این آگاهی‌بخشی به مردم، وظیفه رسانه‌ها است. 

وی همچنین بر مدیریت هوشمندانه‎تر و با برنامه‌‌تر توزیع امکانات در مناطق آسیب دیده تاکید کرد و گفت: مردم نقش مهمی در کمک به مدیریت بحران دارند؛ بخشی از این موضوع به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بازمی‌گردد چرا که حوادث طبیعی در تمامی کشورها اتفاق می افتد و اگر مردم آموزش دیده باشند، نه تنها حوصله کافی به خرج می‌دهند بلکه به خوبی می‌توانند به سازمان‌های خدمت رسان و امدادگران کمک کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.