به گزارش انتخاب، یادواره شهدای روستای خیارج همزمان با سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور حجت‌الاسلام سید علی خمینی نوه امام راحل، استاندار قزوین، مسئولان استانی و مردم شهیدپرور در حسینیه امام خمینی (ره) این روستا برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید علی خمینی در این مراسم بابیان اینکه مصیبت، بدبختی و فرومایگی در دنیا ریشه در جدایی انسان‌ها از کلام پیامبران و حضرت حق دارد، گفت: هر چه ما در گفتار و عمل خود رهنمودها و فرامین ائمه اطهار (ع) را مورد توجه قرار دهیم سعادت دنیا و آخرت نصیب ما خواهد شد، لذا با فهم دین دچار تحجر و عقب‌افتادگی نخواهیم شد.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* بسیاری از پسرفت‌ها و مشکلات امروز ناشی از عمل نکردن به آنچه می‌دانیم است چراکه عقل و دین همواره به تکیه‌ بر فرامین الهی و دستورات اخلاقی تأکید دارد.

* یکی از ارکان اصلی دین و عقل را بر پایه عدل و عدالت است و در جامعه‌ای که عدالت بر آن حاکم باشد بی‌شک شاهد رشد و شکوفایی آن خواهیم بود لذا باید بدانیم بالاترین درجه عدل و عدالت یاری مظلومان است.

* مردم استان کرمانشاه همواره بر فقر و مشکلات دچار بوده و امروز نیز با وقوع زلزله نیازمند یاری و مساعدت تمامی مسلمانان هستند.

* امروز کسانی که به کمک و یاری مردم مظلوم کرمانشاه شتافته‌اند ازجمله نیروهای جهادی و پایبند به اصول انقلاب هستند، و این گفتمان بسیار اشتباه و زننده‌ای است که افرادی با وقوع مشکلات برای مظلومان جهان اعلام کنند رفع این مشکلات به ما ربطی ندارد چراکه در فرهنگ اسلامی بر کمک و اقامه عدل در جهان تأکید شده است.

* دین اسلام هیچ‌گاه با ثروت مخالف نیست تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری به‌تمامی مسئولان خودکنترلی است چراکه مردم در جامعه با دیدن تبعیض و دور شدن مسئولان از سادگی در زندگی معمول خود دچار ناراحتی شده و آن را تحمل نخواهند کرد.

*مهم‌ترین علل ساقط شدن نظام پهلوی را حاکم شدن تبعیض و اختلافات طبقاتی است اگر رویکرد مسئولان و مردم به این سمت باشد که با رانت و فساد ثروت بر ثروت اضافه کنند بی‌شک در جامعه ناراحتی و عدم تحمل عمومی را شاهد خواهیم بود.

*{ با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در توصیه به ساده زیستی مسئولان}خودکنترلی مسئولان موجب خواهد شد فقر و سختی و مشکلات بر جامعه فشار وارد نکرده و تسکین قلوب را به وجود آورد.

* امروز دشمنان بیرونی در تلاش هستند آرامش را از مردم و جامعه اسلامی بگیرند و متأسفانه برخی از مسئولان و دوستان نادان در داخل کشور نیز با اقدامات خود بر این نقشه شوم دامن می‌زنند.

* امروز برخی از هر فرصتی برای ازدیاد اختلاف بهره می‌برند و در این میان به‌واسطه تنوع تفکرات سیاسی شاهد اختلافات عمیق در این عرصه هستیم.

* نباید اختلافات سیاسی موجب اختلاف عمیق در میان مردم شود چراکه دمیدن در آن موجب خسته شدن مردم خواهد شد.

* مسئولان و سیاستمداران در کشور باید عقاید خود را روی میز گذاشته و وجوه اختلافی خود را موردتوجه قرار دهند تا شاهد آن نباشیم که روی شاخه‌ای نشسته و ریشه انقلاب را بزنیم.

* داشتن حزب و نگاه سیاسی خوب است اما به جان هم افتادن و ایجاد مشکل و اختلاف در جامعه پسندیده نیست ازاین‌رو ملت و مسئولان باید با تکیه‌ بر وحدت در مسیر هر چه محکم‌تر شدن ریشه‌های انقلاب اسلامی برای داشتن یک دژ مستحکم در منطقه و جهان کوشا باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.