به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد با تقدیر از کمک‌های مردمی به زلزله زدگان اظهار کرد:زلزله غرب کشور که موجب داغ دیدن افراد زیادی شد را تسلیت می‌گوییم و از مردم و نهاد که در این موضوع با همت وتلاش به مردم خدمت رسانی کردند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: طی چند روز گذشته از طرف آستان قدس رضوی کاروان قابل توجهی از نظر امکانات به مناطق زلزله زده اعزام شدند و بنیاد کرامت نیز تمام امکانات مستقر در کشور عراق را به غرب کشور منتقل کرد تا به مردم خدمت رسانی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مهم است بدانیم مسئله تمام نشد و در شب‌های سرد غرب کشور زندگی بسیار سخت است و امکاناتی از قبیل: پوشاک و پتو و مواد غذایی مورد نیاز است که هر کس می‌تواند در اسرع وقت باید امکانات را به مناطق زلزله زده ارسال کنند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امکانات اداری یک استان قدرت رسیدگی به این بحران را ندارند و باید از نقاط دیگر کشور کمک‌ها به غرب کشور رفته و مشکلات مردم با یک مدیریت جهادی حل شود.

وی گفت: متاسفانه در این شرایط عده‌ای افراد سودجود نمی‌گذارند امکانات به دست زلزله زدگان برسد و باید ماموران انتظامی و امنیتی نقش خود را ایفا کرده و دست سودجویان را قطع کند تا امکانات به درستی توزیع شوند.

علم الهدی در ادامه به صلح امام مجتبی (ع) و معاویه اشاره و اظهار کرد: آن روز یک اندیشیه فاسد و باطل در میان امت ایجاد شد که ممکن است امت امروز نیز به همان مشکل دچار شوند. آن روز رهبری سیاسی و مرامی از هم تفکیک شد که امروز نیز همین خطر جامعه را تهدید می‌کند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: لشکریان امام مجتبی (ع) گفتند ما رهبر سیاسی می‌خواهیم که اقتصاد و امنیت را تامین کند و به زندگی خودمان برسیم و به خوبی می‌دانستند امام مجتبی (ع) و معاویه کیست و با این وجود ۸۰ هزار نفر امام حسن (ع) را رها کردند و گفتند موضوعات دینی را از ایشان می‌پرسیم و مملکت ما را معاویه اداره کند ولو پسر هند جگرخواه باشد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: از دل این تفکیک حادثه کربلا و شهادت ائمه (ع) ایجاد شد و خطری که امروز جامعه اسلامی را تهدید می‌کند همین است.

علم الهدی تاکید کرد: علتی که امام مجتبی (ع) با معاویه صلح کرد به دلیل بینش غلط مردم بود و وقتی مردم با آگاهی این مسیر را انتخاب کردند و رسالت پیامبر (ص) که مدیریت سیاسی زندگی مردم است را نادیده گرفتند مشکلات آغاز شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.