به گزارش ایسنا، روزنامه حریت در خبری نوشت، سازمان اطلاعات ترکیه طلال سلو، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت آمریکا را بازداشت کرده است.

این روزنامه نوشت که سلو تسلیم شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه شده و پس از آن به استان غازی آنتپ در جنوب شرقی ترکیه منتقل شده است.

سلو چند روز قبل در شرایطی نامشخص ربوده شد و اخبار ضد و نقیضی درباره سرنوشت وی منتشر شد و برخی ادعا کردند وی خود را به ترکیه تسلیم کرده  و برخی دیگر مدعی شدند که او در بازداشت است.

در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کردند ناپدید شدن سلو به خاطر عملیات ویژه سازمان اطلاعات ترکیه با همدستی افرادی از خانواده وی است.

در این بیانیه آمده بود که سلو تحت فشار زیادی از طرف ترکیه قرار داشته و تهدیداتی را علیه فرزندانش که در ترکیه زندگی می‌کنند دریافت کرده است.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه پنجشنبه اعلام کرد که سلو در دست سازمان اطلاعات ترکیه است و به نظر می‌رسد با فریب به ترکیه رفته است.

واشنگتن از نیروهای سوریه دموکراتیک حمایت می‌کند در حالی که ترکیه این نیروها را تروریست می‌داند.

روزنامه حریت نوشت سلو درباره پایگاه‌های دفاعی یگان‌های مدافع خلق کرد در منطقه "عفرین" در شمال سوریه و روابط و تسلیحات این گروه تحت بازجویی و سوال و جواب قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.