به گزارش ایسنا، فاطمه راکعی در جلسه دیدار اعضای کمیته زنان خانه احزاب که متشکل از زنان اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین و اعتدالیون هستند، به افزایش سهم زنان در مدیریت کلان کشور اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر مشاور امور زنان مناطق بیست‌ودوگانه تهران و مدیران امور بانوان این مناطق، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا سهم زنان در بخش‌های مدیریتی سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه مدیریت شهری افزایش یابد.

مشاور امور زنان شهردار تهران افزود: به کمک بانوان فرهیخته‌ای که در حال حاضر در شهرداری هستند و کسانی که سال‌هاست در این حوزه با جدیت تمام کار می‌کنند، برنامه‌های مربوط در حوزه زنان را دنبال خواهم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، افزود: رفع خشونت از جامعه، تامین امنیت زنان ، مهربان تر شدن چهره شهر برای زنان، ورزش و اوقات فراغت زنان، مسائل زنان آسیب دیده و در معرض آسیب و همچنین مساله دختران جوان از جمله برنامه‌های مهم ما در حوزه زنان است.

راکعی با تاکید بر اینکه باید با حفظ منزلت و عزت‌نفس انسانی‌ به دنبال رفع مشکلات زنان در شهر باشیم، افزود: زنان متکدی در سطح شهر  و کودکان  کار از جمله مسایلی هستند که باید با نگاه انسانی به آن توجه کنیم.

او با بیان اینکه زنان از نماد تعیین کننده و تعریف کننده شهرها به شمار می آیند، بیان داشت:  شهر ما مردانه است و زن ها در فضای شهری هنوز موثر نیستند، باید شرایط امن برای زنان به وجود آورد و تغییر ساختاری در زمینه شهرسازی متناسب با ذائقه زنان شکل بگیرد.

مشاور امور زنان شهردار تهران  با اشاره به اینکه  فضای شهر  باید به گونه‌ای باشد که  بانوان دارای فرزندان کوچک به راحتی با محیط ارتباط برقرار کند، گفت: باید برای زنان باردار، سالخورده و دختران جوان فضای مناسب در شهر دیده شود.

راکعی تاکید کرد: در این راستا حتما از همکاری همه زنان دانشگاهی و پژوهشگر و البته مردان همفکر دانشگاهی و پژوهشگر فعال کشور استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه به تغییر رنگ و مبلمان شهری اشاره و خاطر نشان کرد: نام‌ها و سردیس‌هایی از زنان نام آور و تاریخ ساز ایرانی اعم از متقدم و معاصر باید در شهر دیده شود.

مشاور امور زنان شهردار تهران همچنین در ادامه از زنان هنرمند و خلاق درخواست کرد ایده ها و پیشنهادات خود را در این خصوص به مدیریت شهری ارایه دهند.

در ادامه این جلسه اعضای کمیته زنان خانه احزاب ایران نقطه نظرات و پیشنهاد خود را در عرصه مدیریت شهری ارائه کردند.

فاطمه اصلان زاده، دبیر کمیته زنان خانه احزاب ایران با اشاره به ضرورت بهره گیری از پتاسیل رسانه ای مدیریت شهری در خصوص مطالبات  زنان، افزود: در حال حاضر زنان سهم  ناچیزی از رسانه ها و حتی رسانه های  موجود  در حوزه شهری دارند، در حالی که باید از ظرفیتهای موجود برای بیان نقاط قوت، ضـعفهـا، فرصـتهـا، و تهدیـدهای پیشروی زنان بیشتر بهره بگیریم.

وی با اشاره به  ضرورت تحقق احساس امنیت اجتماعی زنان در فضاهای عمومی شهری، تصریح کرد: باید اماکن  تفریحی و ورزشی و سایر خدمات شهری به طور عادلانه در میان شهروندان زن و مرد توزیع شود.

اصلان زاده همچنین پیشنهاد کرد: تمام ظرفیتهای سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و انجمن های فعال در عرصه زنان شناسایی شود تا از پتاسیل این مجموعه ها به عنوان ذخیره های شهری در مواقع لزوم از جمله آموزشهای حقوق و تکالیف شهروندی و سایر موارد بهره گرفته شود.

افسانه اقبال نیا، رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار نیز در ادامه با اشاره به اینکه در بحث اداره شهر ها فراجناحی باید عمل کرده ونگاه ملی داشته باشیم، گفت: کمک ویاری به شما  باید بدون مطالبه گری باشد، چون با توجه به تنگ نظری که نسبت به مدیریت زنان وجود دارد، باید همه کمک کنیم تا امو ربه بهترین وجه پیش رود.

وی افزود: این انتخاب می تواند نقطه عطفی در سپردن مسئولیت به زنان باشد به طوری که مسئولین واقف به پتانسیل بالای مدیریت زنان  شوند؛ ما با تمام توان و توانمندی هایی که داریم به شما یاری خواهیم رساند وخوشحالیم از اینکه بانویی توانمند مورد اعتماد شهردار کلان شهر تهران قرار گرفته و اینکه شما میتوانند در تصمیمات اتی در مورد سپردن پستهای مدیریتی به زنان اثر گذار باشند.

فلورا جاودانی ، نماینده یکی از احزاب اصولگرای عضو کمیته زنان خانه احزاب ایران نیز با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر تهران، گفت: یکی از نگرانی‌ها در جامعه افزایش آمار آسیب های اجتماعی در زنان است بنابراین باید با اتخاذ تدابیر لازم در مدیریت شهری باید از زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی که امروزه به یک معضل اساسی  در کشور تبدیل شده است، جلوگیری کنیم.

سمیه عباسی، از اعضای کمیته زنان خانه احزاب ایران نیز با اشاره به اینکه حضور خانم راکعی در جایگاه مشاور امور بانوان شهرداری تهران موجب دلگرمی جامعه زنان مخصوصا اصلاح طلبان است، تصریح کرد: با رویکرد اعتدالی خانم راکعی در مدیریت شهری، امیدواریم شاهد تحولی خوب و مثبت در حوزه زنان و مدیریت شهری زنان باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.