به گزارش فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، بار دیگر اعلام کرد که انتخابات آتی این کشور در موعد مقرر یعنی ۱۵ می سال آینده برگزار خواهد و به تاخیر نخواهد افتاد.

به نوشته پایگاه خبری عراقی «اخبار الآن»؛ نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که بر خلاف اظهارنظرها برخی شخصیت‌های سیاسی، انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه کشور در مسیری درست حرکت می‌کند، از عراقی‌ها خواست که به مراکز تعیین شده برای دریافت کارتهای انتخاباتی و مشارکت در انتخابات مراجعه کنند.

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که پس از تمام شدن مسئله داعش در عراق، اقدام برای مبارزه با فساد آغاز خواهد شدکه این امر نیز همانن مسئله داعش، نیازمند تلاش همگانی و همکاری همگی است.

«نوری المالکی» معاون رئیس جمهور عراق، نیز پیش از این اعلام کرده بود که به تعویق افتادن برگزاری انتخابات آتی کشور خطر بزرگی را در روند سیاسی عراق به وجود آورده و کشور را وارد بحران قانون اساسی خواهد کرد.

این در حالی است که «اسامة النجیفی» دیگر معاون رئیس‌جمهور عراق، نظری خلاف این مسئله دارد و پیش از این گفته بود: برگزاری انتخابات تا پیش از سیطره دولت بر اسلحه، غیرممکن است. اگر کنترل اسلحه در کشور به دست دولت نباشد و تمامی نیروهای مسلح در نیروهای مسلح کشور ادغام نشوند؛ این امر تهدیدی برای ثبات کشور به شمار می‌رود. هرگونه اقدام خلاف سیاسی به یک نبرد نظامی منجر خواهد شد و تنها راه درست موجود، ادغام نیروهای الحشد الشعبی در نیروهای مسلح کشور است.

النجیفی تاکید کرد: این غیر معقول است که انتخابات را در سایه سلاح‌های منتشر در سراسر کشور آن هم در این حجم و نیز آوارگی میلیون‌ها نفر از شهرهایشان و عدم توانایی بازگشتشان برگزار کنیم. این امر وجهه انتخابات را خراب می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.