به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره، جنگنده های متجاوز بعد از ظهر امروز به خانه ای در منطقه «الهیجه» شهرستان «المصلوب« در استان الجوف حمله کردند که بر اثر آن ۱۱ زن و کودک جان باختند. همه قربانیان اعضای یک خانواده بودند.

بر اساس این گزارش، جنایات روزانه ائتلاف عربی - آمریکایی علیه مردم یمن به ویژه زنان و کودکان در سکوت و تبانی جامعه بین الملل و موضع گیری های ضعیت سازمان های حقوق بشری همچنان ادامه دارد.

«ویرجینیا گامبا» نماینده سازمان ملل در امور کودکان در مناطق درگیری، اکتبر(مهر) گذشته در یک گفت وگوی مطبوعاتی در نیویورک گفت که شمار زیادی از کودکان و مدارس یمن از سوی ائتلاف ضد یمن بمباران شده اند.

وی بمباران کودکان یمنی از سوی ائتلاف ضد یمن را غیر قابل قبول دانست.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز پیشتر ائتلاف ضد یمن را در فهرست سیاه کشورهای ناقض حقوق کودکان در یمن قرار داده بود. اما با وجود این هیچ اقدامی علیه این ائتلاف صورت نگرفت و جنایات همچنان ادامه دارد.

عربستان و متحدانش از ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. 

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار و زخمی شدن هزاران یمنی و همچنین آواره شدن میلیون هان تن و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.