به گزارش فارس، «رابرت جنریک» مشاور پارلمانی «امبر رود» وزیر کشور انگلیس در یادداشتی برای روزنامه «دیلی تلگراف» چاپ لندن تأکید کرد که نمایندگان پارلمان بریتانیا درک درستی از قدرت نظامی رو به رشد ایران ندارند.

بنا بر این گزارش، این مقام پارلمانی بریتانیا در ادامه مدعی شد که سیاستمداران انگلیسی باید رویکرد سرسختانه‌تری در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کنند.

این عضو حزب محافظه‌کار انگلیس همچنین در این یادداشت، دولت ایران را به تجهیز شبه‌نظامیان در عراق و افغانستان متهم کرده است.

وی علاوه بر این در این یادداشت گفته است که پارلمان انگلیس به دلیل عدم درک درست نمایندگان بریتانیایی از قابلیت‌های نظامی ایران، به موضوع کشته شدن نظامیان بریتانیایی در انفجارهای مربوط به بمب‌های کنارجاده‌ای در عراق و افغانستان به درستی رسیدگی نکرده‌اند. این مقام انگلیس تلاش کرده تا در این یادداشت ایران را در این جریان مقصر جلوه دهد.

جنریک در بخش دیگری از یادداشت خود بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای ایران (برجام) تأکید کرده و نوشته است: «ما چشمان خود را به روی ایران مدت‌ها بسته بودیم. حالا همانطور که اغلب رهبران ما اعلام کردند، می‌خواهیم توافق هسته‌ای حفظ شود و می‌خوهیم از منافع خود و متحدانمان حفاظت کنیم. به همین دلیل باید این رویه را هر چه سریعتر تغییر دهیم».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.