به گزارش ایلنا، استقلال وینفرد شفر در هفته دوازدهم لیگ برتر اولین بازی خارج از خانه را مقابل سیاه جامگانی تجربه می‌کند که آخرین مصاف این دو تیم با دو سرمربی قبلی بود. علیرضا منصوریان از استقلال رفته و اکبر میثاقیان هم با روی کارآمدن علیرضا مرزبان از سیاه جامگان رفت.

آبی‌های تهرانی در بازی خارج از خانه وریا غفوری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و میلاد زکی پور و داریوش شجاعیان هم از سوی کمیته انضباطی محروم هستند. فرشید باقری به دلیل سه کارته بودن دیگر محروم استقلال در این بازی است. غیبت شجاعیان و زکی پور در سمت چپ ترکیب استقلال را دگرگون می‌کند. این دو بازیکن در اکثر بازی‌های حاضر بوده‌اند و حال سرمربی آلمانی باید دو بازیکن که با امید زیادی به استقلال آمده اما درخششی نداشتند را به کار بگیرد.

در جریان بازی‌ دوستانه استقلال در اردوی کیش این سیدمهدی رحمتی بود که درون چارچوب استقلال ایستاد و پس از مدت‌ها به ترکیب بازگشت. سیدحسین حسینی در مدت نیمکت نشینی دروازه بان سابق تیم ملی آمار قابل قبولی داشته و حضور او در بازی فردا دور از تصور نخواهد بود چون  نمایش او به قدری درخشان بوده که کارلوس کی روش را برای دعوت به اردوی تیم ملی متقاعد کرده بود.

در خط دفاعی استقلال تغییرات عمده‌ای را شاهد خواهیم بود. خسرو حیدری به سمت راست برمی‌گردد. به احتمال زیاد روزبه چشمی استراحت می‌کند تا لئوناردو پادوانی پس از مدت‌ها در ترکیب حاضر شود؛ حضور مدافع برزیلی اولین سورپرایز شفر خواهد بود.سیدمجید حسینی در کنار پادوانی قلب دفاعی استقلال را تشکیل می‌دهد. در سمت چپ دو گزینه وجود دارند که شاید شفر به سهرابیان اعتماد کند هرچند حضور یعقوب کریمی به عنوان یکی از کاپیتان‌ها و سرعت او برای نفوذ از کناره‌ها بعید نیست.

دومین سورپرایز شفر پس از انتخاب پادوانی شاید امید نورافکن باشد. ستاره جوان که با حضور مرد آلمانی فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا نکرده در کنار امید ابراهیمی قرار می‌گیرد که از اردوی تیم ملی بازگشته و سرشار از انرژی است. در غیبت شجاعیان فرصت به فرشید اسماعیلی جوان می‌رسد که در سمت چپ باشد. با عقب رفتن حیدری سرور جپارف به سمت راست می‌رود تا فاز تهاجمی که شفر روی آن تاکید دارد اینگونه آماده تغذیه مهاجمان باشد.

اما مهاجمان استقلال در این بازی. حسن بیت سعیدی در کنار جابر انصاری قرار می‌گیرد که در تعطیلات لیگ برتر اسیر شایعه جدایی شده بود و برخلاف انتظارها او نتوانسته حداقل به خواسته‌های فردی‌اش در ترکیب استقلال دست پیدا کند. انصاری نسبت به شهباززاده هرچند نمایش درخشانی نداشته اما گلزنی کرده و همین نکته برای حضور او در ترکیب شاخصه مهمی است.

بنابراین ترکیب احتمالی آبی‌ها در بازی برابر سیاه جامگان به شرح زیر است: 

سیدحسین حسینی، خسرو حیدری، سیدمجید حسینی، لئوناردو پادوانی، آرمین سهرابیان، سرور جپارف، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری و حسن بیت سعید

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.