به گزارش ایسنا، «جلیل آقاجانلو» در کارگاه آموزشی برنامه تعالی مدیریت که در دبیرستان کوثر هیدج برگزار شد به چیستی، چرایی و چگونگی اجرای برنامه تعالی اشاره و گفت: یادگیری محدود به زمان ومکان خاصی نیست، از این‌رو فرهنگیان به‌عنوان مرجع دانش‌آموزان و اولیا باید در یک فرآیند دائمی، مهارت‌های تخصصی خود را ارتقا بخشند.

وی با بیان این‌که کیفیت مدارس در عرصه‌های گوناگون با شاخص‌های جهانی فاصله زیادی دارد، تصریح‌ کرد: عملکرد مدارس باید حاصل برنامه و برنامه‌ریزی باشد و در این زمینه نمی‌توان استعدادهای فردی را ملاک ارزیابی نهایی قرار داد.

آقاجانلو، نظم و انسجام‌بخشی در کارها، بهبود مستمر و تغییر نگرش را از مهم‌ترین اهداف برنامه تعالی برشمرد و افزود: اصلاح دیدگاه‌ها و به بلوغ رسیدن برنامه به صبر و استقامت مجریان برنامه نیاز دارد و در این مسیر نقش معلمان بسیار حساس و مهم است.

رئیس اداره آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، فرآیند ارتقای کیفیت در مدرسه را شامل تدوین استانداردها، تدوین برنامه‌ها و ارزیابی بیرونی برشمرد و افزود: زیربنای تحولات اساسی در دو دهه اخیر کیفیت و موفقیت هر سازمانی در گروی حرکت بر اساس نیازسنجی، اولویت‌بخشی در کارها، برتری کیفی و خلاقیت بوده است.

وی با اشاره به این‌که با مدیریت صحیح کلاسی کارآیی تدریس افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از قوانین مشارکتی در مدیریت کلاسی، افزایش تمرکز حواس و توجه دانش‌آموزان و کاهش مشکلات رفتاری آنان را به همراه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.