به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۱.۷۱ دلار رسید. طلا روز جمعه تحت تاثیر ابهام نسبت به پیشرفت برنامه اصلاحات مالیاتی آمریکا حدود ۱.۳ درصد جهش یافته و به ۱۲۹۷ دلار رسیده بود که بالاترین قیمت در یک ماه اخیر بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۲.۳۰ دلار رسید.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، افزایش قیمتی که طلا در معاملات روز جمعه داشت مطمئنا برای این فلز مثبت بود، اما باید دید آیا حرکت اخیر قیمت طلا برای جذب سرمایه جدید کافی بوده است. این امر تا حدود زیادی به پیشرفت یا عدم پیشرفت لایحه مالیاتی آمریکا در سنای این کشور بستگی دارد. اگر تلاش‌ها برای تصویب این لایحه نتیجه بخش باشد، ممکن است طلا با تصحیح قیمت چشمگیری روبه‌رو شود.

جوردان الیسئو، اقتصاددان ارشد شرکت ABC Bullion بر این باور است که طلا می‌تواند به راحتی به بالای سطح ۱۳۰۰ دلار صعود کند زیرا در حالی که بازار این فلز ارزشمند یک روند صعودی دارد، در سایر بازارهای مالی اندکی نوسان دیده می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز دوشنبه ۰.۳ درصد رشد کرد. یورو پس از این که تلاش‌های آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، برای تشکیل یک دولت ائتلافی شکست خورد و نگرانی‌هایی را نسبت به ابهام سیاسی در بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو ایجاد کرد، به پایین‌ترین رکورد دوماه اخیر در برابر ین ژاپن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۱۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۱ درصد کاهش یافت و در ۹۳۹.۹۹ دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و ۹۹۴.۸۵ دلار معامله شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.