به گزارش ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است با ۱۶ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی معاملات جمعه، ۶۲.۵۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت ‌آمریکا چهار سنت یا ۰.۱ درصد نسبت به روز جمعه افزایش یافت و به ۵۶.۵۹ دلار در هر بشکه رسید.

معامله‌گران می‌گویند آنها از انجام معاملات جدید بزرگ به دلیل ابهامی که در بازارها وجود دارد، اجتناب می‌کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه گروهی از تولیدکنندگان خارج از این سازمان که در راس آنها روسیه قرار دارد، از ابتدای سال میلادی جاری با هدف پایان دادن به اشباع عرضه جهانی و حمایت از قیمت‌ها تولیدشان را محدود کرده‌اند. توافق کاهش تولید در مارس سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد، اما اوپک ۳۰ نوامبر برای گفت‌وگو درباره دورنمای سیاست تولید خود دیدار خواهد کرد.

انتظار می‌رود اوپک با تمدید توافق کاهش تولید موافقت کند، زیرا با وجود کاهش اخیر ذخایر نفت جهانی، سطح آنها همچنان بالا مانده است اما تردیدهایی نسبت به تمایل برخی از مشارکت‌کنندگان برای ادامه محدودیت تولید وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، مورگان استنلی در یادداشتی به مشتریان خود اعلام کرد: نشست اوپک یک عامل کلیدی تاثیرگذار تا پایان سال خواهد ماند. انتظار بازار براساس اظهاراتی که اوپک اوایل پاییز داشته، تمدید توافق تا پایان سال ۲۰۱۸ است، اما ریسک فزاینده‌ای وجود دارد که اوپک تصمیم برای تمدید را به تاخیر بیندازد. این بانک آمریکایی اعلام کرد که پرسش درباره تمدید کاهش تولید به تمایل مشارکت‌کنندگان غیراوپک به خصوص روسیه برای تمدید آن تغییر یافته است.

با این همه گرگ مک‌کنا، کارگزار معاملات آتی شرکت اکسی تریدر اظهار کرد: شایان توجه است که آمار نشان می‌دهد قراردادهای خرید زیادی در بازار ایجاد شده که منعکس‌کننده انتظار برای افزایش قیمت‌ها است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.