به گزارش میزان، روز گذشته وزیر نیرو برای بازدید از مناطق زلزله زده وارد کرمانشاه شد تا از آخرین وضعیت آب و برق منطقه باخبر شود.

اردکانیان در حاشیه بازدید مناطق زلزله زده از مناسب بودن شرایط آب و برق این مناطق زلزله زده سخن گفت و افزود: پس از وقوع زلزله بیش از ۱۳ شهر و بیش از ۴۸۰ روستای منطقه تحت تاثیر قرار گرفته بود به همین دلیل تخریب‌های وسیعی به تاسیسات آب و برق، نیروگاه ها، پست‌های توزیع، ایستگاه‌های پمپاژ، منابع آب و شبکه‌های شهری منطقه وارد شده بود.

به گفته وی، با تلاش شبانه‌روزی سازمان‌های مستقر در کرمانشاه و استان‌های معین شرایط آب و برق منطقه به وضعیت مناسبی رسیده است و تاکنون 4000 چادر در نقاط مختلف برق دار شده است.

با توجه به اینکه آب مناطقی همچون سرپل ذهاب از چشمه تامین می‌شود، به علت بروز پس لرز‌های متعدد شاهد کدورت آب در برخی از نقاط بودیم که وزیر نیرو از استقرار سیستم‌های تصفیه سیار برای رفع مشکل کدورت آب خبر داد و عنوان کرد: آبی که در شبکه در اختیار مردم قرار می‌گیرد آب مطمئن و با کیفیت است و در نقاطی هم که آب از استاندارد لازم برخوردار نباشد آب به صورت بسته بندی توزیع می‌شود.

همچنین وزیر نیرو در ارتباط با وضعیت آب منطقه و کیفیت آن گفت: کیفیت آب مناطق زلزله زده جزء خط قرمز وزارت نیرو است و ما بر روند ورود آب به شبکه و از نظر استاندارد بودن کیفیت آن نظارت و کنترل داریم.

به گفته اردکانیان تاکنون آب مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده به صورت بسته بندی و سالم تحویل آن‌ها داده شده است و برای تامین آب سالم و بهداشتی مردم این مناطق اکنون مشکلی وجود ندارد.

وی جمع آوری فاضلاب را یکی از دغدغه‌های وزارت نیرو در مناطق زلزله زده دانست و گفت: کنترل فاضلاب به منظور جلوگیری از احتمال بروز بیماری در اولویت این وزارتخانه است.

اردکانیان همچنین اظهار کرد: از نظر تامین برق در مناطق زلزله زده مشکلی نداریم و مردم می‌توانند از برق برای گرمایش استفاده کنند البته باید استاندارد‌های لازم را در این ارتباط رعایت کنند و به نکات ایمنی توجه نمایند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.