به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه مارکا، معمولاً رئال مادرید به داشتن خط حمله‌ای قدرتمند معروف و خطرناک بودنش مقابل دروازه رقبا اما در این فصل دو مهاجم این تیم، کم آزارترین بازیکنان برای خطوط دفاعی رقبای کهکشانی‌ها بوده است. کریم بنزما و کریستیانو رونالدو هر کدام در این فصل از لالیگا تنها یک گل زده‌اند و بدترین زوج هجومی در ۵ لیگ معتبر فوتبال اروپا محسوب می‌شوند.

از 98 باشگاه حاضر در لالیگا، لیگ برتر، لوشامپیونه فرانسه، بوندس‌لیگای آلمان و سری A ایتالیا، تنها دو مهاجم بنونتو، قعرنشین جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا، آماری ضعیف‌تر از آمار زوج رونالدو – بنزما داشته‌اند.

چیزی که آمار رونالدو و بنزما را تعجب‌آورتر می‌کند تفاوت فاحش آن با آمارشان در فصول اخیر از جمله فصل گذشته بوده است که تا این مقطع از فصل مجموعاً 12 گل زده بودند (سهم رونالدو هشت گل و سهم بنزما 4 گل بود). در واقع هرگز سابقه نداشته است که تا هفته دوازدهم لالیگا، زوج رونالدو و بنزما، مجموعاً کمتر از 10 گل به ثمر رسانده باشند.

نکته جالب درباره آمار گلزنی رونالدو و بنزما در این فصل آن است که هر دوی آنها تنها گل‌شان در این فصل را در یک بازی به ثمر رسانده‌اند: در پیروزی خارج از خانه رئال مادرید مقابل ختافه. از آن زمان بنزما 283 دقیقه و رونالدو 365 دقیقه نتوانسته‌اند گلزنی کنند.

کاهش شمار گل‌های زوج خط حمله رئال مادرید روی نتایج این تیم هم تأثیر مستقیم داشته است. رئال مادرید در حال حاضر 22 گل زده دارد در حالی که فصل گذشته تا این مقطع از فصل 34 گل زده داشت. ضعف خط حمله رئال مادرید زمانی بیشتر به چشم می‌آید که آمار این تیم را با دیگر مدعیان در سایر لیگ‌ها مقایسه می‌کنیم. در پاری‌سن‌ژرمن، زوج نیمار و کاوانی 22 گل، در لیون زوج نبیل فکیر و ماریانو 20 گل، در بارسلونا زوج سوارس و مسی 17 گل، در بایرن مونیخ، زوج لواندوفسکی و مولر 14 گل، در چلسی، آلوارو موراتا به تنهایی 8 گل و در منچسترسیتی زوج آگوئرو و گابریل ژسوس 16 گل زده‌اند. علاوه بر این‌ها، حتی بازیکنانی آماری بهتر از رونالدو و بنزما دارند که در شرایط معمولی از آنها انتظار نمی‌رود توان رقابت با این دو نفر را داشته باشند. یکی از آنها پائولینیو، هافبک برزیلی بارسلونا است که تا این مقطع از فصل 4 گل زده است، همینطور مارکوس آلونسو در چلسی که 3 گل زده است.

در تاریخ رئال مادرید هرگز سابقه نداشته است که زوج خط حمله این تیم پس از گذشت 12 هفته از لیگ تنها 2 گل زده باشند. بدترین آمار به ثبت رسیده در طول تاریخ برای زوج هجومی رئال مادرید تا پایان هفته دوازدهم، مربوط به فصول 43-1942 و 85-1984 است که به تریتب زوج آلونسو - بوتیا و سانتیانا و بوتراگوئنو مجموعاً تنها 3 گل زدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.