چندی پیش ستاد تنظیم بازار از افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان خبر داده بود. بر این اساس قرار بود که از اول ماه آذر قیمت نان بدون تغییر در وزن فعلی چانه‌ها در سراسر کشور با ۱۵ درصد افزایش فروخته شود. همچنین قرار بود در استان‌ها قیمت انواع نان توسط استانداری و در تهران توسط اتاق اصناف اعلام شود.

و در وزن چانه‌های آن تغییراتی ایجاد شود اما با وجود اظهارات مسئولان ستاد تنظیم بازار روز گذشته رئیس اتاق اصناف کشور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ جدید نان و وزن آن در استان تهران هنوز به نانوایان ابلاغ نشده هر گونه افزایش قیمت نان در این هفته غیرقانونی خواهد بود.

اما صبح امروز سایت اتاق اصناف ایران از افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در تهران خبر داده و زمان این افزایش قیمت را اول آذرماه اعلام کرده است.

در همین راستا اتاق اصناف با صدور بخشنامه‌ای ضمن اعلام وزن قانونی چانه نان به نانوایی‌ها مجوز افزایش قیمت را داده است. در متن این ابلاغیه که از سوی رئیس اتاق اصناف کشور ابلاغ شده آمده است: از تاریخ اول آذرماه ۱۳۹۶ نرخ جدید نان حداکثر با افزایش ۱۵ درصد به قیمت فروش فعلی نان با اوزان مختلف به شرح جدول زیر اعلام می‌گردد.

بدیهی است همراه با افزایش نرخ مصوب نان نظارت مستمر بر ارتقای کیفیت به منظور کاهش ضایعات نان و احترام به مطالبات مصرف‌کنندگان مورد انتظار می‌باشد.

وزن چانه خمیر نان بربری

۵۱۰ گرم

وزن چانه خمیر نان تافتون سنتی

۲۳۰ گرم

وزن چانه نان لواش  تافتون گردان

۱۴۰ گرم

وزن چانه نان سنگک

۵۶۰ گرم

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.