اسحاق جهانگیری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر داعش اظهار کرد: لازم است که پیروزی بزرگ جریان مقاومت و ملت‌ها و دولت‌های منطقه خصوصا دولت، مردم و نیروهای مسلح عراق و سوریه و دولت و ملت ایران و سایر مسلمانانی که در مبارزه با گروه‌های تروریستی فعال بودند را تبریک بگویم.

وی در ادامه گفت: این پیروزی را همچنین به خدمت رهبر انقلاب که با درایت، تیزهوشی و آینده نگری از ابتدا برای مقابله با گروه‌های تروریستی همه نیروها را بسیج کرده بودند و همچنین ملت ایران تبریک می گویم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هدف آمریکا و سایر کشورهایی که گروه‌های تروریستی را به وجود آوردند این است که منطقه مهم وحساس خاورمیانه در تنش باشد، خاطر نشان کرد: دشمن می خواهد کشورهای منطقه که از منابع عظیم انرژی برخوردارند، نتوانند از این منابع برای پیشرفت خود استفاده کنند. آنها دنبال ایجاد اختلاف چه میان شیعه و سنی و چه میان کشورهای منطقه هستند تا فرصت توسعه از کشورهای منطقه گرفته شود.

جهانگیری با بیان اینکه ایران با آگاهی کامل در کنار دولت‌های منطقه قرار گرفت، تصریح کرد: قرار بود داعش در سوریه و عراق حکومت تشکیل دهد، اما در یک مبارزه طولانی شش ساله داعش به پایان خود رسید. در این بین نقش نیروهای مردمی مدافعان حرم و شهدای بزرگوار ملت‌های منطقه و ایران برای شکست داعش بسیار کارساز بود.

وی تاکید کرد: برادر بسیار عزیز و بزرگوار ما سردار قاسم سلیمانی که یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران و جهان اسلام است نیز نقش کلیدی و تعیین کننده داشت. سردار قاسم سلیمانی نقشی مهم در هدایت نیروهای مقاومت علیه تروریستها داشت که باید از او بابت این پیروزی تشکر کرد و به او و سایر فرماندهان تبریک گفت.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین گفت: اکنون که داعش شکست خورده است، باید با بصیرت و هوشمندی مراقب فعالیت گروه های تروریستی باشیم. یکی از دستارودهای بزرگ این پیروزی اتحاد دولت‌ها و ملت‌های منطقه بود. وقتی دولت‌ها و ملت‌های منطقه در کنار هم قرار گرفتند، دشمن شکست خورد. برای استمرار این دستاورد نیازمند انسجام و و حدت در منطقه هستیم تا منطقه امنی برای توسعه و رفاه کشورهای منطقه فراهم شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.