روسیا الیوم گزارش داد، شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر تاکید کرد، متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم از سوی کشورهای محاصره کننده با وجود اقرار بین‌المللی به تلاشهای قطر در زمینه مبارزه با تروریسم تناقض دارد .

وی افزود که  همتایان وی و  وزرای کشور در کشورهای شورای عضو شورای همکاری خلیج فارس با نادیده گرفتن آنچه که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، این مسئله را به خوبی می‌دانند . کشور قطر در شناسایی گروه‌های تروریستی منطقه و به ویژه در  برخی کشورهای حوزه خلیج فارس ایفای نقش کرده است.

وزیر کشور قطر نسبت به اتهامات بسیاری که از زمان آغاز بحران علیه این کشور وارد می‌شود ابراز تعجب کرد وگفت: این اتهامات ارتباطی با واقعیت ندارد .

وی در یک گفتگوی تلویزیونی به این مسئله اشاره کرد که از زمان به دست گرفتن پست وزارت کشور رویکرد شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ، امیر قطر در این خصوص که امنیت شهروند خلیج فارس با امنیت شهروند قطری در نزد ما یکسان است، واضح بود.

شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی گفت: کشور قطر اقدامات پیشتازانه‌ای را در زمینه مبارزه با تروریسم اتخاذ کرده است  که شامل امضای یادداشت تفاهم با آمریکا در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریسم است .همچین طرفین در  زمینه تبادل تجربیات و اطلاعات با یکدیگر همکاری مستمری خواهند داشت. علاوه بر این همکاری با دیگر کشورها در این زمینه جریان خواهد داشت.

وی در خصوص دلایل واقعی محاصره قطر گفت: هیچگونه اختلاف اصلی با کشورهای محاصره کننده وجود ندارد مانند اختلاف بر سر مرزها یا گمرک و یا مسائل امنیتی. به همین خاطر از همه آنها می پرسیم علت این محاصره چیست ؟ آیا به دلیل موفقیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قطر و حمایت آن از مسائل بشردوستانه و پایبندی آن به درخواست ملتها است؟ یا در حال حاضر به دلیل میزبانی قطر از جام جهانی  ۲۰۲۲ است؟ آیا مداخله در امور داخلی است؟"وی تاکید کرد، هدف ار بحران مشخص بوده و آن مداخله در امور داخلی قطر است و این مسئله غیر قابل قبول بوده و برای ما و مردم قطر  خط قرمز به شمار می‌رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.