احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن پیش‌بینی روند بارشی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور، امروز پنجشنبه با کاهش بارش در دامنه‌های زاگرس و غرب کشور، سامانه بارشی در جنوب، مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور فعال بوده و سبب ابرناکی، رگبار باران و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می‌شود و همچنین در مناطق جنوبی رعد و برق هم رخ خواهد داد.  

 

وی افزود: با تقویت جریان‌های شمالی، بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه در گیلان و مازندران تشدید می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: در روز جمعه با حرکت شرق‌سوی سامانه بارشی کاهش بارش در غرب سواحل خزر رخ می‌دهد، اما از سوی دیگر این سامانه بارشی در مازندران، گلستان و خراسان شمالی فعال خواهد شد.  

بارش باران و برف در ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور

وظیفه با اشاره به اینکه در د روز جمعه در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور ابرناکی و رگبار و رعد و برق و وزش باد موقتی رخ می‌دهد، گفت: در این روز در ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور بارش پراکنده برف و باران را خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: در روز شنبه در مناطقی از شمال شرق و در مازندران و گلستان، بارش برف و باران و در ارتفاعات البرز، غرب سواحل و شمال غرب کشور بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد.

وی در ادامه تاکید کرد: به سبب نفوذ توده هوای سرد؛ کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما از امروز (پنجشنبه) در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و از روز جمعه در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه دریای خزر و در روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

بارش پراکنده در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (جمعه سوم آذر)؛ نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد، در بعدازظهر بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۱۲ و کمترین دما ۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی ‌می‌شود. همچنین تهران در روز شنبه (چهارم آذارماه)؛ کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.