آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج و جمعی از مسئولان بسیج افزود: بسیج، نقاط اصلی درد جامعه را یافته و می‌داند که شناخت مشکلات و دردها، نیمی از معالجه است که الحمدالله  بسیج وارد آن شده است.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه پیروزی اعجاب انگیز اخیر، نقش مذهب در  پیروزی‌ها را ثابت کرد، اظهار داشت: الگوی حشد الشعبی و جبهه مقاومت بر پایه بسیج شکل گرفته و خمیر مایه اصلی مدافعان حرم، اعتقادات است که دشمن از این سلاح معنوی بی‌بهره است ولو اینکه سلاح اتمی نیز داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی به انگیزه الهی سردار سلیمانی و یارانش اشاره و اظهار کرد: باید قدر این سرمایه اعتقادی را بدانیم و در عین حال آن را تقویت کنیم و مراقب باشیم که دشمن نتواند این سلاح را از ما بگیرد. 

وی با تایید رویکردهای جدید بسیج در خصوص مساجد و امر خدمت رسانی به مردم، بیان کرد: با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام، همواره کمک به مردم و انسان ها از دستورات اصلی بوده که بحمدالله بسیج به آن توجه دارد. 

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین در خصوص خدمات بسیج در مناطق زلزله زده تاکید کرد: زلزله زدگان، مشکلات زیادی دارند؛ به ویژه با فرارسیدن زمستان، سختی‌هایشان بیشتر می‌شود که باید سرپناه مطمئنی برای آنان احداث شود.

این مرجع تقلید در پایان، با توجه به فعالیت‌های تربیتی بسیج اظهار کرد: اتصال بسیج به حوزه علمیه، اقدام بسیار ارزشمندی است که امروز در بسیج وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.