سردار منوچهر امان‌اللهی، اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله، تمام نیروها و امکانات پلیس در استان را بسیج کردیم و در کنار مردم مناطق زلزله زده حضور یافتیم.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات نیروی انتظامی استان کرمانشاه در برقراری نظم و امنیت و کمک رسانی به مناطق زلزله زده استان، گفت: در حوزه کمک رسانی با توجه به حجم بالای مراجعه کننده‌ها از اقصی نقاط کشور، یگان ویژه ناجا و نیروهای کمکی در منطقه مستقر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۰ هزار نیروی پلیس درگیر بحث زلزله استان کرمانشاه بودند، گفت: دغدغه ما خدمت رسانی به مردم و برقراری نظم و امنیت است.

وی اظهار کرد: پلیس در برقراری نظم و ماقبت از اموال و اثاثیه زلزله زدگان و آسیب دیدگان همه تلاش خود را به کار گرفت و بعد از چند روز که التهاب اولیه فروکش کرد، ایستگاه‌های پلیس را در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی مستقر کردیم.

سردار امان اللهی از استقرار ۲۵ ایستگاه پلیس در نقاط مختلف خبر داد و گفت: ۱۰۰ گشت انتظامی، موتوری، خودرویی و پیاده در شهرستان‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی فعال هستند.

وی همچنین به اقدامات کنترلی پلیس آگاهی اشاره کرد و گفت: به منظور پیشگیری از بروز هرگونه سوء استفاده از شرایط فعلی، اقدامات لازم انجام شد و در این راستا ۱۰۰ نفر مظنون به ارتکاب سرقت نیز دستگیر کردیم.

سردار امان اللهی تاکید کرد: ما تا رسیدن به شرایط عادی در کنار مردم زلزله زده خواهیم بود از شهروندان و هم استانی‎ها نیز درخواست داریم که به جوسازی‌ها و شایعات توجه نکنند و در موارد ضروری با ۱۱۰ تماس بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.