امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ذوب‌آهن در نشست خبری پیش از بازی این تیم مقابل فولاد خوزستان، گفت: جایگاهی که در آن هستیم، شایسته ما نیست. باید بالاتر از این باشیم. هم بدشانسی و هم برخی مسائل دیگر بود.

وی افزود: از مدیریت و شخص آقای آذری تشکر می‌کنم که مثل یک پدر بالای سر تیم بود و به تیم کمک کرد، از هیئت‌مدیره محترم هم تشکر می‌کنم. باید از دیدار مقابل فولاد روند رو به رشد‌مان را شروع کنیم و سه امتیاز را بگیریم. فولاد تیم و مربی خوبی دارد، اما ما هم ذوب‌آهن هستیم و می‌خواهیم با روحیه‌ای که گرفتیم، سه امتیاز این دیدار خانگی را به‌دست بیاوریم، چون فکر می‌کنم لیاقت ذوب‌آهن بیشتر از اینهاست.

سرمربی ذوب‌آهن درخصوص غایبان تیمش مقابل فولاد گفت: فقط ستاری را در اختیار نداریم. حسینی هم محروم است. رجب‌زاده که یقیناً در ترکیب اصلی نیست، اما در لیست ۱۸ نفره قرار دارد. انشالله او به‌زودی از لحاظ آمادگی بدنی به شرایط ایده‌آل برسد.

قلعه‌نویی با اشاره به برنامه‌های خود در ذوب‌آهن، خاطرنشان کرد: از روزی که آمدم، یکی از مشکلاتم این بود که نگرش را عوض کنم. فلسفه و نگرش من این هم این بود که همه هم در دفاع باشیم و همه در حمله. ما این را در سال‌های گذشته هم اجرا کردیم، اما نوع بازی این تیم یک مدل دیگر بود و کمی طول کشید تا فلسفه بازی‌شان را عوض کنیم. خوشحالم که الان به هدف‌مان رسیدیم و یک بازی هجومی ارائه می‌کنیم که همه در دفاع و حمله شرکت می‌کنند. فردا می‌خواهیم یک بازی هجومی انجام دهیم. در حمله هم اجازه دادم که به‌غیر از سه نفر بقیه شرکت کنند. این را هم در نظر داشته باشید که جزو تیم‌هایی هستیم که گل‌های زده‌مان خوب بود.

وی به گلایه از سیاست‌های موجود در قبال تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ایران پرداخت و یادآور شد: اجازه بدهید من کلیت قضیه را بگویم. نه فقط نفت، بلکه ببینید راه‌آهن، پارس، شاهین و بانک ملی الان کجا هستند. این الان فقط متعلق به نفت نیست. فوتبال ما از آن موقع ضربه زد که یکسری سیاسی بازی‌ها آمد. فلان مدیر به یک کارخانه رفت و گفت که فوتبال نمی‌خواهیم، بانک ملی نابود شد. آن یک زمین نابود نشد، خیلی از استعدادها نابود شدند. متاسفانه مدیرانی آمدند که بحث سیاسی برایشان در اولویت بود تا اینکه به فکر جامعه و جامعه ورزشی باشند.

سرمربی تیم ذوب‌آهن ادامه داد: یک موقع آقایی به نام علیپور در نفت بود که خیلی از او تعریف می‌کنند. او علاقه داشت و نفت را به آسیا هم برد، اما بعد افتاد دست یکسری مدیران دیگر. متاسفانه در مملکت ما قانون قائم به شخص است که باید برعکس باشد. اگر در سال‌های گذشته هر مدیرعاملی می‌آمد، می‌گفتند وظیفه داری باشگاه را اداره کنی به الان تیم‌ها این وضع نمی‌افتادند.

قلعه‌نویی با اشاره به جایگزینی ذوب‌آهن به‌جای نفت در لیگ قهرمانان آسیا، خاطرنشان کرد: در آسیا بازی کردن خیلی راحت‌تر است، چون بازیکن انگیزه دارد. اگر ان‌شاء‌الله از پلی‌آف صعود کنیم، حداقل می‌دانیم که  ۶ بازی در زمینی بازی می‌کنید که هر جا وضعیت خوبی دارد. من نمی‌توانم اسم خیانت را بگذارم، اما شما ببینید که رشت در بهترین جای آب‌وهوایی کشور قرار دارد. به‌جای اینکه یک بذر درست بریزند، چمن مصنوعی درست کردند؛ آدم خنده‌اش می‌گیرد. الان که فصل سرماست، دغدغه مربی‌ها چمن است. بازی کردن در آسیا راحت است، چون می‌دانی لااقل قرار است چمن خوب بازی کنی، بازیکنت هم انگیزه بالایی دارد و کلاً راحت‌تر بازی می‌کنی.

وی به انتقاد تقویم لیگ برتر پرداخت و گفت: می‌خواهم یک انتقادی از تقویم لیگ داشته باشم. لیگ ما یک ماه تعطیل می‌شود و بعد با فشردگی زیاد هر سه چهار روز یک بازی برگزار می‌کنیم. از این تقویم تیم‌های شهرستانی ضرر می‌کنند. هفته قبل ۴ پرواز انجام دادیم که به رشت برویم و برگردیم. با این وضعیت چطور می‌خواهند یک تیم شهرستانی ریکاوری شود؟ نه به آن تعطیلی، نه به این فشردگی. امیدوارم آقای فتاحی عزیز فکری برای شهرستانی‌ها بکند. حالا هم که فصل سرماست و احتمال کنسلی پرواز و نامساعد بودن زمین وجود دارد. با این فشردگی فقط شهرستانی‌ها لطمه می‌خورند. تیم‌های پایتخت نشین با یک پرواز می‌آیند و می‌روند، تازه هر ساعتی که بخواهند پرواز هم هست، اما شهرستانی‌ها آسیب می‌بینند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.