سردار حسین اشتری در حاشیه همایش روسای عقیدتی سیاسی یگان‌های مختلف ناجا که صبح امروز در مقر مرکزی عقیدتی سیاسی ناجا برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره اقدامات پلیس در زلزله اخیر اظهار کرد: نیروی انتظامی جزو نخستین نیروهایی بود که پس از زلزله در مناطق زلزله زده حاضر شد و ماموران ما از همان دقایق اولیه زلزله در این مناطق حضور داشتند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و امکانات پلیس در مناطق زلزله‌زده به مرور تقویت شد، گفت: همچنین تیم‌های روانشناسی از سوی پلیس به این مناطق اعزام شده و نسبت به اعزام نیروهای تازه نفس نیز به این مناطق اقدام شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه حضور ماموران پلیس در مناطق زلزله زده بحمدالله سبب ایجاد نظم و امنیت در این مناطق شد، خوشبختانه هیچ مشکل ناامنی در مناطق زلزله‌زده نداشتیم و امنیت در مرزها نیز تامین بود.

اشتری با بیان اینکه ماموران پلیس همچنان در مناطق زلزله زده حضور دارند، گفت: حضور ماموران تا هر زمانی که لازم باشد به شکل ویژه در این مناطق ادامه خواهد داشته و آنها نسبت به تامین نظم و امنیت، روان‌سازی ترافیک و همچنین مردم‌یاری اقدام خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آسیب‌دیدگی  اماکن و ابنیه مرتبط به نیروی انتظامی در زلزله اخیر اظهار کرد: در این زمین لرزه به تعدادی از پاسگاه‌ها و ساختمان‌های خساراتی وارد شد. برخی از این ساختمان‌ها به شکل صددرصدی تخریب شده و برخی از ساختمان‌ها نیز ۴۰ تا ۵۰ درصد آسیب دیدند که البته در مجموع ۷۰ درصد از ابنیه و ساختمان‌های ما دچار خسارت شده و آسیب دیده است.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه آسیب‌دیدگی به ابنیه پلیس سبب توقف خدمت‌رسانی پلیس در این مناطق نشده است، گفت: برخی از همکاران من در ساختمان‌ها و برخی دیگر نیز در چادرها حضور دارند و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی و مقاوم‌سازی ابنیه و اماکن پلیس اظهار امیدواری کرد: هرچه سریع‌تر نسبت ساخت و ایمن‌سازی اماکن آسیب‌دیده اقدام خواهیم کرد.

اشتری همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامه سردار قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری درخصوص پایان داعش اظهار کرد: این پیروزی را باید به فرمانده معظم کل قوا، خانواده شهدا، خانواده مدافع شهدای حرم و مردم سرافراز ایران و آزادگان سراسر جهان تبریک گفت. جا دارد در این میان از رشادت‌ها و فداکاری‌های سردار سرافراز قاسم سلیمانی قدردانی کنیم که واقعا نقش اساسی در آزادسازی این مناطق داشته و حضور میدانی ایشان در مناطق عملیاتی قوت قلبی برای رزمندگان و مدافعان بود. برای ایشان و هم‌رزمانشان آرزوی موفقیت دارم.

فرمانده ناجا درباره وضعیت معیشتی کارکنان پلیس نیز گفت: بارها گفته‌ام که خدماتی که همکاران من در پلیس ارائه می‌دهند قابل بیان نیست. بسیاری از همکاران ما جان خود را در راه دفاع از نظم و امنیت تقدیم کرده‌اند، اما در زمینه معیشت گام‌هایی برداشته شده و پشتیبانی‌هایی نیز صورت گرفته و من امیدوارم تا سال آینده این پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها بیشتر شود.

رییس پلیس کشور همچنین در مورد نقش عقیدتی سیاسی در نیروی انتظامی گفت: عقیدتی سیاسی یکی از ارکان ناجاست و بحمدالله ارتباط خوبی در مجموعه پلیس با روحانیت و عقیدتی سیاسی برگزار شده است.

اشتری با بیان اینکه سازمان بزرگ ناجا نیز همواره از رهنمودها و تاثیرات عقیدتی سیاسی بهره‌مند می‌شود، گفت: امیدواریم این همکاری‌ها روزافزون شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.