ماریا کوماندنایا، خبرنگار زن روسی به همراه گری لینه‌کر اسطوره سابق فوتبال جهان به عنوان مجری مراسم قرعه‌کشی انتخاب شده اند.

 

در دوره قبلی(۲۰۱۴) به خاطر پوشش مجری زن مراسم، تلویزیون ایران موفق به پخش زنده مناسب مراسم نشد و حالا در آستانه قرعه کشی مراسم دوره جدید هواداران ایرانی با حضور در صفحه اینستاگرام کوماندنایا از وی خواسته اند پوشش مناسبی در این مراسم داشته باشد.

 

بی بی سی اسپورت گزارشی در این خصوص منتشر کرد و نوشت: هواداران فوتبال در ایران به خبرنگار زن روسی توصیه کردند که چطور در قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه لباس بر تن  کند تا این مراسم به صورت زنده از تلویزیون ایران پخش شود.

 

در ادامه‌ این گزارش آمده است: هواداران ایرانی درخواست زیادی از این مجری در شبکه اینستاگرام خود داشته و از او خواستند که موازین پخش زنده در تلویزیون ایران را رعایت کند.  در غیر این صورت تلویزیون ایران مجبور می‌شود از تصاویر ضبط شده در طول مراسم قرعه‌کشی استفاده کند تا این مجری نشان داده نشود.

 

به همین خاطر بوده است که رویدادهای مشابهی در گذشته نظیر افتتاحیه المپیک و یا قرعه‌کشی جام جهانی برزیل در ایران به صورت کامل پخش نشد. در طول قرعه‌کشی جام جهانی قبل تلویزیون ایران از تصاویر آرشیوی استفاده کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.