«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

محمد رستگاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سیر صعودی غلظت آلاینده منوکسید کربن در ۲۴ ساعت گذشته از۱۹به۲۳ افزود: میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون در همین مدت از ۳۹ به۲۵ کاهش پیدا کرد.

همچنین طبق گزارش محیط زیست استان تهران ،میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون نیز در همین مدت از ۵۳ به ۳۷ کاهش۱۶عددی داشته است.

وی ادامه داد: ایستگاه های پونک با شاخص ۷۰، فرمانداری شهرری(منطقه ۲۰) با شاخص ۶۸ و شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۶۷ بیشترین حجم آلاینده های هوا را در ۲۴ ساعت گذشته را دارا بودند.

رستگاری خاطرنشان کرد: ایستگاه های دانشگاه شهید بهشتی(منطقه ۱)با شاخص ۱۹ ،اتوبان محلاتی (منطقه ۱۴)،تربیت مدرس (منطقه ۶)و شهرداری منطقه ۲هر سه به طور مشترک با شاخص ۲۱و شهرداری منطقه ۴ با شاخص ۱۷ شاخص پاک ترین هوا را در بین مناطق پایتخت در این مدت داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.