محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که صبح شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بودجه سال ۹۷ در حال حاضر در دولت مطرح است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه از فردا لایحه بودجه در دستور کار دولت قرار می‌گیرد، گفت: باید مصوبات هیئت دولت در خصوص پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۹۷ نهایی و در وقت مقرر که ۱۵ آذر است به مجلس ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه این لایحه بنا به‌ضرورت های بودجه‌ای متفاوت از سنوات گذشته است، افزود: ۱۱ موضوع متفاوت در لایحه بودجه سال ۹۷ لحاظ کرده‌ایم.

 

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تأکید بر اینکه استان البرز استان مهمی برای دولت است، افزود: این استان برای بودجه سال آینده به‌صورت مشخص ارقام متفاوتی نسبت به امسال خواهد داشت.

 

انجام آخرین اصلاحات در سازمان برنامه‌ و بودجه

 

نوبخت بابیان اینکه ارتقا شاخص‌های اقتصادی در البرز بالغ‌بر  ۳۲ میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: برای بخشی از پنج پروژه مهم استان البرز برای سال ۹۷ نیز در حد ۱۳ میلیارد تومان ویژه منظور کرده‌ایم.

 

وی گفت: مجموع اعتبارات موردنیاز البرز در سال آینده ۷۷ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان است و در کنار آن ۳۹ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان برای هفت پروژه ملی و استانی خواهیم داشت.

 

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه به‌منظور گسترش اعتبارات ملی بخش قابل‌توجهی از اعتبارات ملی برای جلسه شورای برنامه‌ریزی استان البرز لحاظ خواهد شد، خاطرنشان کرد: پروژه‌های موردنظر و حائز اهمیت این استان تأمین اعتبار خواهد شد.

 

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور بابیان اینکه ۲۰  درصد سهم استان‌ها نسبت به روال جاری افزایش پیدا می‌کند، گفت: درصدد هستیم ۱۷۹ طرح ملی را به استان‌ها واگذار کنیم همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که نسبت به افزایش اختیارات به سازمان برنامه بودجه استان‌ها تفویض اختیار لازم صورت می‌گیرد.

 

نوبخت بابیان اینکه این اقدامات برای سال ۹۷ در بودجه لحاظ شده است، افزود: آخرین اصلاحات در سازمان برنامه‌وبودجه انجام‌شده است، باید بار دیگر به این نکته اشاره‌کنم که البرز استان مهمی برای دولت است لذا در جهت اهمیت البرز باید گفت این استان برای تمامی اعضای دولت از ویژگی خاصی برخوردار است.

 

ارتقا شاخص‌های توسعه‌ای البرز حمایت می‌شود

 

وی در بخش دیگری با اعلام اینکه به شما تبریک می‌گویم چراکه استاندار باتجربه‌ای در البرز حضور پیداکرده است، خاطرنشان کرد: ارتقا شاخص‌های توسعه‌ای استان موردحمایت قرار می‌گیرد همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که تخصیص اعتبارات سال گذشته و اختصاص بیش از ۱۰۰ درصد مصوبات رئیس‌جمهور به البرز پیگیری می‌شود و در ادامه تخصیص اعتبار بیشتر در سال ۹۷ نیز پیگیری می‌شود.

 

معاون رئیس‌جمهور با اعلام اینکه وقتی استانی تازه تأسیس می‌شود باید سوا از اعتبارات مصوب ملی و استانی برای زیرساخت‌ها به‌ویژه زیرساخت‌های اداری اعتبار در نظر گرفته شود، گفت:  جلسه قبل از تشکیل شورای برنامه‌ریزی تأکید کردم این مهم پیگیری شود.

 

رئیس برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های اداری البرز (سایت اداری) تشکیل شود، ادامه داد: اعتبارات دیگری برای این امر غیر از اعتبارات ملی و استانی تخصیص می‌یابد.

 

نوبخت بابیان اینکه آمار و ارقام موجود در کشور طی سی سال گذشته  به ما کمک می‌کند تا از ظرفیت‌های کشور مطلع شویم، اظهار کرد: ۱۵۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در ۴ ساله دولت یازدهم بوده درحالی‌که این امر پیش‌ازاین به  ۲۵۱ میلیارد دلار  می‌رسید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.