محمود واعظی معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه در دوازدهمین نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به برخی مسائل داخلی این حزب اظهار کرد: آقای روحانی همواره اعتقاد عمیقی به حفظ آرامش در کشور و نیز تعمیق وحدت میان جریان های سیاسی از طریق تشکیل کابینه فراجناحی داشته اند؛ اعتقادی که برآمده از اندیشه مترقی اعتدال است.

وی خطاب به منتقدانی که سکوت در مقابل هجمه های رسانه ای را مطلوب نمی دانند گفت: گفتمان اعتدال بر مبنای احترام به مخالف و پذیرش نقد شکل گرفته است. البته سکوت در مقابل برخی بداخلاقی ها به معنای تنازل از دفاع از حقوق ملت نیست. دکتر روحانی در دفاع از حقوق مردم بسیار جدی است. به عنوان مثال، ایشان در مساله سپنتا نیکنام، با قاطعیت در دفاع از حقوق شهروندی واکنش نشان دادند.

معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه سیاست خارجی نیز اشاره کرد و با برشمردن برخی رفتارهای عجیب سیاسی رییس جمهور آمریکا گفت: دولت جدید آمریکا نه فقط با جمهوری اسلامی ایران بلکه با متحدان راهبردی اروپایی خود نیز دچار چالش است چرا که تا به امروز دیده نشده که رییس جمهور یک کشور ساعت ۲ بامداد سیاست های داخلی، منطقه ای و جهانی دولتش را با توییت کردن به جهانیان اعلام کند و چالشی ایجاد نماید که سایر همکارانش در صدد توجیه و اصلاح ان برآیند.  

وی ضمن تاکید بر پایبندی ایران به برجام مادامی که طرف مقابل و به خصوص آمریکا به آن پایبند باشد گفت: تحلیل ما این است که ترامپ از برجام خارج نمی شود ولی ایران برای هر گزینه ای که ترامپ و کنگره آمریکا در خصوص برجام رو کنند، گزینه مطلوب خود را در اختیار دارد.

واعظی در عین حال خواهان ادامه همکاری‌های فشرده و مشترک با سایر طرف های مذاکره کننده در برجام به ویژه شرکای اروپایی شد.

معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، ضمن تبریک پیروزی های میدانی در سوریه و عراق و پایان نظامی داعش تاکید کرد: مقاومت ملت های منطقه در برابر نظام سلطه جهانی همانگونه که به نابودی گروه تروریستی داعش انجامید در آینده نیز خواهد توانست دیگر طرح های خباثت آلود قدرت‌های استکباری را با شکست مواجه کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.