سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش بزرگ بسیجیان تهران بزرگ در حرم امام راحل طی سخنانی اظهار داشت: بسیجیان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرده‌اند و علیرغم کسانی که خود را طلبکار انقلاب می‌دانند، بسیجیان هیچ توقعی نداشته و خود را بدهکار انقلاب می‌دانند.

اهم سخنان وی از این قرار است:

 

*بزرگترین نصرت و دستاورد بسیج خنثی‌سازی مکر و شرک دشمنان بود که دیدیم علیرغم برنامه‌ریزی های تمام ابرقدرت ها چه پیروزی‌هایی را در جبهه مقاومت نصیب امت اسلامی و انقلاب اسلامی کرد. 

*بسیج نقش عمده‌ای در سازماندهی مردم برای مقابله با ناامنی‌ها در ابتدای انقلاب اسلامی داشت و پس از آن با شروع جنگ تحمیلی بسیج حضوری سرنوشت‌ساز و گسترده در این عرصه ایفا کرد که سرنوشت جنگ را دگرگون ساخت. پس از دوران دفاع مقدس دشمنان داخلی با کمک دشمنان خارجی ناامنی‌های مختلفی در عرصه‌های سیاسی کشور بوجود آوردند که حضور موثر بسیج آنها را خنثی کرد.

*امدادرسانی و محرومیت‌زدایی یکی از عرصه‌های حضور بسیج است. نمونه بارز این خدمترسانی بسیج امدادرسانی در زلزله اخیر در کرمانشاه بود که غیرقابل مقایسه با سایر زلزله‌ها در کشور بود. اگر کمک‌های مردمی در قالب ۳۱ سپاه استانی سازماندهی نمی‌شد و امر امدادرسانی به هر روستا بین سپاههای استانی تقسیم نمی‌شد معلوم نبود سرنوشت مردم زلزله زده به چه صورت بود.

*{با اشاره به نقش تعیین‌کننده بسیج در کمک به پیروزی‌های جبهه مقاومت} گردان های فاتحین سپاه تهران و پس از آن تشکیل تیپ فاتحین در تهران بزرگ به عنوان اولین نیروهای بسیجی از کشور حضور گسترده‌ای در عملیات اطراف حلب در کنار سایر کادرهای باتجربه یادگار دوران دفاع مقدس در سپاه تهران داشتند و پیروزیهای امروز نتیجه حضور نیروهای ایرانی و نیروهای مردمی از سایر کشورها و حضور موثر فرماندهان ایرانی است.

*حزب‌الله لبنان نتیجه انتقال تجربه بسیج به سایر کشورها و همچنین در سوریه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی مردمی برای دفاع از این کشور سازماندهی شده‌اند که آماده دفاع از کشورشان هستند. ضمن آنکه در عراق نیز با تشکیل نیروهای حشدالشعبی، ایجاد ناامنی در این کشور که هدف آمریکا و عربستان خائن بود میسر نشد و در عین حال امروز انتقال تجربه بسیجی به سایر کشورها نتایج ارزشمندی در بر داشته است.

* هر جا و در هر بحران و معضل بزرگی که نیروهای مردمی با اعتقاد و انگیزه سازماندهی شدند آن معضل و بحران برطرف شد. جنگی در منطقه رخ داد یک جنگ بزرگ جهانی بود که بسیاری از ابرقدرت‌ها در صحنه اجرای آن نقش‌آفرینی کردند. تجربه بسیج در حل معضلات اجتماعی را همه مسئولان کشور باید قدر بدانند و به این نکته توجه کنند که در آینده نیز حل این معضلات بدون حضور موثر نیروهای مردمی امکانپذیر نیست البته در موضوعات اقتصادی اراده دولتمردان و مسئولان برای حل این معضلات نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. سپاه آمادگی خود را برای کمک به حل معضلات اجتماعی و اقتصادی اعلام می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.