اکبر سنجابی در خصوص آخرین وضعیت شهر زلزله زده سرپل ذهاب اظهار کرد: شهر به حالت عادی بازگشته و بسیاری از مغازه‌ها که آسیب جدی ندیده‌اند، خصوصا خبازی‌ها و رستوران‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی از آغاز فعالیت مدارس سرپل‌ذهاب هم خبر داد و افزود: مدارسی که تخریب نشدند فعال هستند و برای مدارس آسیب دیده نیز کانکس در نظر گرفته شده است.

فرماندار سرپل ذهاب در خصوص وضعیت مراکز درمانی این شهرستان نیز عنوان کرد: با توجه به آسیبی که به بیمارستان سرپل ذهاب وارد شد، همچنان بیمارستان صحرایی در این منطقه در حال خدمت رسانی به مردم است.

سنجابی خاطرنشان کرد: از ۱۰ روز قبل کار آواربرداری آغاز شده و در بخش ارزیابی نیز در حوزه شهری ۶۰ درصد و در حوزه روستایی ۸۰ درصد ارزیابی‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه کار بازسازی نیز کمو بیش همزمان با آواربرداری آغاز شده، یادآوری کرد: پیش بینی ما این است که آواربرداری حدود سه ماه طول بکشد.

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه شهرداری نیز در اسرع وقت برای صدور پروانه ساخت واحدهای تخریب شده اقدام می‌کند، گفت: صدور پروانه برای واحدها اگر قرار باشد درست مشابه قبل ساخته شوند رایگان است و اگر فرد بخواهد چیز جدیدی اضافه کند باید مابتفاوت آن را پرداخت نماید.

سنجابی از توزیع بیش از ۲۸ هزار تخته چادر در مناطق شهری و روستایی سرپل ذهاب هم خبر داد و افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۰ تخته چادر در مناطق شهری و یازده هزار تخته چادر در روستا توزیع شده است.

وی با بیان اینکه توزیع کانکس هم آغاز شده، گفت: تاکنون ۴۰۰ کانکس در روستاها و چند کانکس در مناطق شهری توزیع شده است و قرارداد برای ساخت کانکس‌های بیشتر هم منعقد شده و از همین هفته با جدیت پیگیری می‌شود.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه کانکس عمدتا به افرادی که خانه آنها ۱۰۰ درصد تخریب شده تعلق می‌گیرد، پیش بینی ما این است که برای مناطق شهری دو هزار کانکس و برای روستاها پنج تا شش هزار کانکس نیاز داریم.

فرماندار سرپل ذهاب تامین کانکس و عبور از اسکان اضطراری به اسکان موقت را نیاز اصلی مردم این منطقه با توجه به سردی هوا دانست و تاکید کرد: مردم شب‌های سرد و سختی را پشت سر می‌گذرانند.

سنجابی در خصوص وضعیت سرویس‌های بهداشتی و دوش‌های سیار سرپل ذهاب نیز گفت: تاکنون ۲۲۰ سرویس بهداشتی و ۱۷۰ دوش حمام در مناطق مختلف و عمدتا شهری سرپل ذهاب نصب شده و قرار است تعداد سرویس‌های بهداشتی و دوش‌های سیار به ۳۰۰ مورد افزایش پیدا کند.

وی از حل مشکل زباله و مدیریت پسماندها هم در سرپل ذهاب خبر داد و افزود: شهرداری و خصوصا شهردار منطقه ۱۴ تهران همکاری خوبی در این زمینه داشتند و با بیش از ۴۰۰ نفر نیرو در دو شیفت در شهر سرپل ذهاب در حال ارائه خدمات هستند.

به گفته این مسئول، تاکنون بیش از ۶۰۰ مخزن زباله و چند تن کیسه زباله در شهر توزیع شده است.

فرماندار سرپل ذهاب در پایان اظهار کرد: از مردم شریف و صبور سرپل ذهاب بخاطر تمام مشکلاتی که وجود دارد عذرخواهی می‌کنیم و از افرادی که چادرهای آنها در مناطق نامناسب و آبگیر و یا بین بلوارها نصب شده تقاضا داریم برای سهولت امور جابجا شوند

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.