«علی فاضلی» روز یکشنبه در اجلاس اتاق اصناف تهران که با حضور روسای اتحادیه های صنفی تهران در محل این اتاق برگزار شد، افزود: در ۶ ماه گذشته همه فرایند تغییر قیمت نان طی شد اما از انجایی که نان سر سفره همه مردم است مقرر شد افزایش قیمت نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: اما قرار نیست که ۸۳ هزار واحد صنفی تاوان آن را بپردازد بنابراین به دولت پیشنهاد دادیم که تسهیلات لازم به این بنگاه های کوچک پرداخت شود.

فاضلی اضافه کرد: پس از مذاکراتی که با «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد دادیم که هزینه حامل های انرژی و بیمه کارگران به دولت واگذار شود.

وی تاکید کرد: معتقدم که ۱۰۰ درصد قیمت نان باید آزاد شود و در مقابل دهک های سوم جامعه تقویت شود و اینطور نباشد که همه اقشار جامعه از فقیر و غنی نان را با قیمت واحد تهیه کنند.

رئیس اتاق اصناف کشور در پایان درباره سرنوشت افزایش قیمت نان به خبرنگار ایرنا گفت: قرار است هفته آینده ستاد تنظیم بازار جلسه ای تشکیل دهد و در این جلسه تصمیم نهایی در خصوص وضعیت نان گرفته شود.

در حالیکه ستاد تنظیم بازار افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان سنتی را از اول آذرماه طی بخشنامه‌ای ابلاغ کرده بود، ساعاتی پیش رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد که به با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی مجدد قیمت نان، افزایش قیمت نان در سراسر کشور متوقف شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.