در پیام محمدباقر قالیباف آمده است:

«امسال هفته بزرگداشت بسیج همزمان شده است با از بین رفتن پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق و آزادسازی این مناطق از چنگال تروریست‌های تکفیری. این همزمانی را با فال نیک می‌گیریم و یاد و خاطره همه بسیجیان شهید را گرامی می‌داریم.

حقیقت بسیج آنگونه که در اندیشه و کلام امام (ره) آمده بود فرازمانی و فرامکانی است از همین روست که بیرون از مرزهای ایران و در زمان‌های متفاوت الهام‌بخش مقاومت در برابر سلطه‌خواهان و زورگویان جهان است.

اگر اراده خداوند بر آن قرار گرفته است که بر مستضعفان زمین منت گذارده و آنان را پیشوا و وارث گرداند، زمینه‌سازی این امر گرد هم آمدن افراد و سازماندهی آنها بر مبنای ایمان و آرمانی واحد و به سوی هدفی واحد است.

این سازمان مردمی متفاوت از همه سازمان‌هایی است که در آن مرتبت و منزلت بر مبنای جایگاه و در ساختاری از بالا به پایین تعیین می‌شود. در بسیج، فرمانده کفش نیرویش را واکس می‌زند و پیرمرد ۸۰ ساله و نوجوان ۱۵ ساله دوشادوش هم می‌جنگند.

دلداگی به والاترین خصایص الهی و تلاش برای از خود رها شدن، آن گوهری که نیروی محرک اصلی و وجه تمایز بسیج از سایر تشکل‌های مشابه است. برای چنین تشکلی آفت اصلی دور افتادن از مردم و توجه به خدمت‌رسانی به ایشان است.

هفته بسیج را به همه اهالی ایمان و عمل، خادمان بی‌نام و نشان مردم، رزمندگان جبهه‌های جنگ، علم و فرهنگ، تلاشگران عرصه اقتصاد و سیاست و همه کسانی که بسیجی‌وار زندگی می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.