حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور امروز در مراسم بزرگداشت هفته بسیج و در جمع اعضای بسیج حقوقدانان ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسگری اظهار کرد: البته روز شهادت آن امام بزرگوار مصادف با آغاز ولایت و امامت خاتم‌الاوصیا بقیه الله اعظم (عج) است و از این منظر برای ما و برای جهان بشریت روز مبارک و پرخیر و برکتی است.

وی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج تصریح کرد: امروز هم که پنجم آذرماه و مصادف با آغاز یک حرکت ارزشمند و یک ابتکار بی‌بدیل توسط امام راحل (ره) و آغاز تشکیل بسیج در سال ۱۳۵۸ است.

دادستان کل کشور ادامه داد: امیدوارم این مجالس و همایش‌ها زمینه‌ای باشد برای اینکه بسیجی‌های عزیز در هر عرصه‌ای خود را به روز کند، عمر ۳۸ ساله‌ای را بسیج پرتوان و سرافراز پشت سر می‌گذراد و نزدیک به رسیدن به ۴۰ سالگی است و قطعاً این دوران پرافتخار باید همه ما و بسیجیان را در مسیر تکامل ارتقا،‌ رفع آسیب‌ها و در مسیر حرکت توفنده بیش از پیش قرار دهد.

وی افزود: بسیج یک سنگر مستحکمی در برابر هرگونه تهاجم دشمن و دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است،این سنگرها،‌سنگرهای متفاوتی است در هر سنگری گروهی در جهت صیانت و حفاظت از دستاوردها از آن منظر وظیفه پاسداری و نگهبانی و نگهداری دستاوردهای انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند و شما عزیزانی که امروز در این محفل نورانی گرد هم آمده‌اید و بنده هم افتخار حضور در این محفل نورانی را پیدا کرده‌ام در سنگر حقوق و حقوقدانی وصیانت از حقوق جامعه وظیفه دارید که مطابق با شرایط روز و هماهنگ با مجموعه سنگربانان و نگهبانانی که در سایه سنگرهای بسیج در صیانت و حفاظت و پاسداری از انقلاب مشغول هستند و شما هم به وظیفه خود آنگونه که تکالیف شرعی و انقلابی اقتضا می‌کند تلاش کنید.

دادستان کل کشور در ادامه به آیه‌ «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا» پرداخت و گفت: آیه‌ای که عرض کردم دو نکته را در خود دارد. یک واژه جاهدوا فینا که بزرگان مفسر قرآن در ذیل این آیه شریفه جهاد را به سه دسته تقسیم کردند اول جهاد با کفار و دشمنان ظاهری در صحنه و مسلمانان و کسانی که با شیوه‌های مختلف به مبارزه با جنگ اسلام حرکت می‌کنند و گروهی از مسلمانان به دفاع از کیان اسلام می‌پردازند. این نوع جهاد از صدر اسلام آنگاه که پیامبر اسلام حکومت اسلامی را در مدینه بنیان نهاد و نخستین جنگ به نام بدر آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد که خود ما شاهد یک نبرد ۸ ساله دشمنان علیه اسلام و نظام اسلامی بودیم و دیدیم که چگونه استکبار تمام قوای خود را برای ریشه‌کن کردن انقلاب در کشور اسلامی به صحنه آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه تصریح کرد: ملت و نیروهای مسلح و بالاخص بسیج عمومی مردم جنگ ۸ ساله را با افتخار به پیروزی رساندند و اجازه ندادند دشمن در معرکه کارزار آنچنانی به اهداف شوم خود دست یابد. جهادگرانی که در سنگرهای دفاع از کشور عزیزمان ایران اسلامی و دستاوردهای گران‌سنگ انقلاب اسلامی سینه سپر کردند و شهدای بزرگوار، جانبازان عزیز و آزادگان فراوان دادند و این نظام بقا و دوام خود را بدون تردید مرهون خون عزیزان و جانبازی جانبازان و اسارت آزادمردان است.

وی تصریح کرد: همچنین شاهد دیگر جریان اخیری بودیم که ۴-۵ سال منطقه را آلوده کرد و تحلیل‌گران مختلف در عرصه‌های گوناگون سیاسی، نظامی همه متفق‌القول نظرشان بر این بود که گروه خیانتکار و خبیث و کسانی که در زیر لوای اسلام و پرچم لااله الا الله به منطقه حمله کردند هدف نهایی آنها جمهوری اسلامی ایران بود که آغازش از سوریه و عراق است و دیدیم که با بسیج مردمی چگونه زمانی که در سوریه نزدیک دمشق و به همسایگی بغداد رسیده بودند و آن روزی که ۳۰ الی ۴۰ کیلومتری کشور عزیزمان رسیده بودند با تدبیر مدبرانه و حکیمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری و هدایت‌گری ایشان، بسیج مردمی هم در سوریه و هم در عراق و به رهبری یک سردار سرافراز و دست‌پرورده نظام جمهوری اسلامی ایران حاج قاسم سلیمانی توانستند حرکت ارزشمندی را که دشمن پیش‌بینی می‌کرد و در طول سی سال بتواند به قلع و قمع این غده سرطانی بپردازد.

دادستان کل کشور بیان کرد: البته ما اعتقادمان بر این است که آنها دست از توطئه برنخواهند داشت و آمادگی کامل بر هر سه کشور منطقه توطئه آنها را همچنان خنثی خواهد کرد.

وی ادامه داد: نوع دوم جهاد عبارت از جهاد با نفس است که می‌دانید سختی آن بیشتر است که در جنگی که پیامبر به گروهی از سربازان برمی‌گشتند پیامبر فرمود: از جنگ اصغر برمی‌گردید و برشما است جهاد اکبر که همان نفس است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه به سومین نوع جهاد اشاره کرد و آن را جهاد با شیطان خواند و گفت:پس این سه دشمن دشمن خارجی، درونی و شیطان را داریم و آیه‌شریفه قرآن می‌فرماید والذین جاهدوا فینا که جاهدوا شامل هر سه نوع جهاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از روز ۲۲ بهمن ۵۷ تا به امروز اگر تاریخچه انقلاب را نگاه کنیم خداوند در عهدهای مختلف فتح و پیروزی و گشودن راه جدید را برای انقلاب و مردم گشوده است و این است که خداوند می‌فرماید اگر یک نفر یک قدم برای خدا بردارد خداوند صد قدم راه برای او برخواهد داشت. و کسی که به میدان آمد و در مسیر خدا قرار گرفت را موفق می‌کنیم در راه‌های مختلف موفقیت را برایش باز می‌کنیم.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: آقای محترمی که هشت سال مدیریت کشور را عهده دار بودید و امروز به عنوان اپوزیسیون قوه قضائیه درآمده اید اگر انتقاد درستی دارید خب بفرمایید، این حرکات را چرا انجام می دهید، اگر راه اصلاحی دارید بفرمایید، اینکه جمعی را دور خود جمع کنید و به قوه قضائیه بد و بیراه بگویید، از رییس قوه قضاییه گرفته تا پایین، انواع اهانت ها و تهمت ها و جسارت ها را می گویید آیا با این کارها درست می‌شود؟

وی ادامه داد: کسی که مدیریت عالی کشور را عهده دار بوده است، و خصوصا در چهار سال دوم مدیریتش مجموعه‌ای و به قول امروزی‌ها کلکسیونی از نقض قوانین، قانون گریزی، خلاف قوانین عمل کردن و عدم ابلاغ قوانین مصوب که بیش از ۴۰ قانون را اعلام نکرد و رئیس مجلس اعلام کرد، را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه شناسنامه او از مقابله با رهبری در موارد متعدد مشحون است، گفت: قهر کردن و یازده روز خانه نشینی و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت یک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش زدن، اهانت به مراجع تقلید، مکرر دروغ گفتن، جابجایی اعتبارات که می‌توان از دیوان محاسبات پرسید و صدای مجلس و دستگاه قضایی نیز بلند شد از جمله این موارد است و آن وقت فردی با شناسنامه‌ای اینچنینی امروز اینگونه در عرصه مقابله با قوه قضائیه قرار گرفته و این اهانت و جسارت ها و توهین‌ها را بیان می‌کند و آیا این اخلاق اسلامی و دفاع از حقوق مردم است و در لباس دفاع از حقوق مردم آیا این درست است؟

دادستان کل کشور تصریح کرد: خدا می‌داند دلمان می سوزد، ولله از باب نصیحت عرض می کنم و می‌گویم آقایان اگر می خواهید به ملت و مردم خدمت کنید این راهش نیست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری این قبیل اقدامات از سوی برخی افراد را به عنوان وسیله‌ای برای خروج از انزوا عنوان کرد و افزود: البته شاید اهداف دیگری دارند ولی این راه درست نیست.

وی تصریح کرد: البته قوه قضاییه ممکن است در آینده این حرف هایی که زده می شود و این دروغ هایی که گفته می شود و این نسبت هایی که داده می شود را مستدل و حقوقی جواب دهد ولی سکوت قوه قضائیه به معنای این نیست که از برخورد کردن عاجز است.

دادستان کل کشور بیان داشت: قطعا و مسلما اگر شرایط فراهم شود و اگر موقعیت اقتضا پیدا کند در برابر این حرکاتی که هیچ نفعی برای ملت ندارد، ساکت نخواهد نشست و باید با تدبیر حل شود.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که خودشان متوجه شوند، سر عقل بیایند و بدانند که این روش روش منطقی نیست، گفت: بنده ممکن است اشکالی در کارم باشد، ممکن نه قطعا اینچنین است مگر می شود انسانی که معصوم نیست و در معرض خطا و لغزش است، لغزش نداشته باشد منتهی با لغزش نباید اینگونه انسان برخورد کند، من اگر سینه ام را باز کنم کلی مطلب در این باره دارم که نمی توانم بگویم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: داریم حربه به دست دشمن می دهیم، بروید فضای مجازی را ببنید دشمن چگونه دارد از این مواضع واینگونه حرکات و برنامه ها علیه نظام، انقلاب، کشور، رهبری و نظام و مردم سو استفاده می کند و ما بیاییم چاقو تیز کنیم و دست دیگران بدهیم آیا این عقل و منطق است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.