جلسه ستاد بحران با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ کیومرث حیدری و همچنین فرماندهان عالی رتبه یکان های نظامی و انتظامی استان کرمانشاه در محل تیپ ۷۱ نزاجا برگزار شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد که از هفته آینده روزانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کانکس در مناطق زلزله‌زده نصب می‌شود. سردار باقری گفت: یکی از مهمترین مواردی که در وقوع زلزله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است مدیریت بحران در مناطق زلزله زده می‌باشد.

سردار محمد باقری در بازدید از مناطق زلزله زده ضمن تقدیر از فعالیت دستگاه‌های دولتی، امدادرسان و همچنین نیروهای مسلح اظهار کرد: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله تمامی نیروها پای کار بودند که این امر موجب شد تلفات و خسارات به حداقل برسد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین به موضوع اسکان موقت مردم زلزله زده اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه های نظامی با محوریت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) نسبت به تجهیز و نصب کانکس در مناطق زلزله زده اقدام کنند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه قرار است تا یک ماه و نیم آینده بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ کانکس در مناطق زلزله زده نصب شود، تصریح کرد: از هفته آینده نیز روزانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کانکس در این مناطق نصب می‌شود.

وی به کار سکوگذاری کانکس‌ها نیز اشاره کرد و افزود: روزانه بین ۹۰۰ تا هزار سکو در مناطق زلزله زده آماده سازی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.