معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اظهارات مدیرعامل توتال فرانسه شایعه خلل در همکاری خودروسازان فرانسوی با ایران را قوت بخشیده است، افزود: قراردادهای منعقد شده با خودروسازان فرانسوی طبق روال در حال انجام است و هیچ گونه خللی در اجرای آن بوجود نیامده است.

 

وی تصریح کرد: قرارداد رنو هیچ گونه ابهامی ندارد و بدون مشکل در حال اجرا است و من دلیل این را نمی فهمم قرارداد رنو با ابهام مواجه است.

 

به گفته معظمی، تمام تضامین لازم از خودروسازان خارجی برای همکاری با ایران مطابق با قراردادهای منعقد شده اخذ گردیده است.

 

این مقام مسوول یادآورشد: خودرو سازی، هم اکنون، یک صنعت استراتژیک و در زندگی روزمره مردم هم حضور پیدا کرده طبق آمار حدود ۱۹ میلیون خودرو در کشور وجود دارد و این بدان معنا است که هر خانوار ایرانی به طور متوسط به طور تقریبی دارای یک‌خودرو است.

 

معظمی افزود: افزایش تعداد خودرو در سطح شهر از لحاظ مدیریت شهری یک مشکل بوده به همین سبب باید به سمت بالا بردن تعداد وسایل نقلیه عمومی برویم تا مردم برای سفرهای درون شهری از خودروی شخصی استفاده نکنند.

 

این مقام مسوول بیان کرد: تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته در این نمایشگاه روند رو به رشدی داشته و این امر موجب می شود تا شرکت ها در خصوص ارائه خدمات با یکدیگر رقابت کنند.

 

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید بر ارتقاء سطح کیفی خودروهای داخلی داشته تشریح کرد: همواره از خودروسازان انتظار می رود که سطح کیفی تولیدات خود را افزایش داده و هم اکنون، به علت وجود فضای رقابتی در این نمایشگاه خودروسازان به این سمت حرکت خواهند کرد.

 

معظمی با اشاره به اینکه در قرارداد ها مقرر شده تا ۳۰ درصد تولیدات و قطعات به مسوولیت شرکت صاحب نام صادر شود گفت: پیش فروش یکی از این تولیدات با ۱۵ هزار تقاضا مواجه شد به همین علت، دستیابی به این امر کار‌ سختی نخواهد بود‌‌.

 

وی ادامه داد: باتوجه به قرارداد های متعدد خودرویی که امضا شده قطعه سازان هم باید با واردات تکنولوژی مسیر رو به رشدی به خود گیرند تا صنعت قطعه سازی هم به تناسب خودروسازی توسعه بیابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.